Kada su čuli da će cijelu prvu polovicu kolovoza biti bez vode, stanovnici Novog Zagreba ostali su potpuno šokirani.
Tada su u šali znali reći da im je jedina utjeha što će barem malo uštedjeti. Jer, budu li se dva tjedna kupali u hladnoj vodi, barem će im režije biti jeftinije. A onda im je s računima stiglo upakirano još jedno neugodno iznenađenje – ne samo da račun nije manji od onog za sedmi mjesec nego je čak kunu veći!
– Evo računa, u sedmom mjesecu sam HEP Toplinarstvu platio 116 kuna za grijanje vode. Očekivao sam, dakle, da će u osmom mjesecu biti barem dvostruko jeftinije, a kad ono... 117 kuna! – govori šokirani Boro Perić iz Središća.
Živjeli kao u srednjem vijeku
– Mnogi brkaju potrošnju vode, koja je više-manje jednaka bez obzira na to grije li se ili ne i zagrijavanje vode. Mi se slažemo da smo potrošili istu količinu vode, ali ona definitivno nije bila topla i ne može se naplatiti njezino zagrijavanje – ističe Perić. Ogorčen je što je njegova obitelj dva tjedna živjela kao u srednjem vijeku, a to im je još i naplaćeno. Bez tople vode su od 1. do 14. kolovoza bili svi stanari novozagrebačkih kvartova Središća, Zapruđa, Sopota, Utrina, Sloboštine, Travnog, Dugava, Jakuševca, Sigeta i Trnskog, a razlog je bio revitalizacija magistralnog vrelovoda s južne strane Mosta mladosti kod Ulice Damira Tomljanovića Gavrana.
S nedavnim dolaskom računa za kolovoz, ispostavilo se da slučaj obitelji Perić nije iznimka. Čak se i na društvenim mrežama pokrenula rasprava među nezadovoljnim građanima koji su dobili, prema njihovu mišljenju, prevelik račun za grijanje vode.
– Treba napisati žalbu! Očito idu po sistemu “tko se žali, njemu će vratiti, a tko ne – eto im love“ – zaključili su ljutiti građani.
Svatko se može žaliti
– A iz brojki je sve jasno. Prema podacima HEP Toplinarstva, na našem je zajedničkom mjerilu u zgradi u srpnju očitana potrošnja od 31,000 MWh, a u kolovozu 18,000 MWh. Gdje je onda problem ako su to njihove službene brojke? – pita se Perić koji svoj račun ne planira platiti sve dok mu HEP se odgovori na žalbu.
– Poslao sam im prigovor na koji sam dobio odgovor u kojemu s jako puno riječi nisu rekli zapravo ništa, osim da se mogu žaliti – kaže Perić. Na naš upit iz HEP Toplinarstva, objasnili su pak da svaki korisnik ima pravo na reklamaciju, a onda će se ponovnim izlaskom na teren i očitanjem mjerila vidjeti je li opravdana.
– Moguće je da su korisnici u sedmom i u osmom mjesecu potrošili istu količinu tople vode iako su u kolovozu bili radovi. Mnogi su u srpnju bili na godišnjem i možda su više trošili toplu vodu kada su radovi bili gotovi – objašnjavaju iz HEP Toplinarstva te dodali kako svatko, unatoč žalbi, treba platiti nesporni dio računa, odnosno fiksne troškove, a pokaže li se da je žalba opravdana, napravit će se storno računa za njegov sporni dio.
Možda ovo, možda ono... Jbt, pa ovi iz HEP-a nagađajau umjesto da očitaju brojila i kvit. Da li ima tamo neki školovani (pismen) čovjek pa da izgovori "tri čiste" za medije.