HOLDINGOVA PODRUŽNICA

Ophodari kontroliraju gdje ima smeća i kako odvajamo otpad

Zagrebački ophodari
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
20.02.2020.
u 11:14

Radit će, dodao je, u jutarnjim, popodnevnim i noćnim smjenama svakoga dana, uključujući vikende, a osim što će se brinuti da mjesta gdje se u Zagrebu odlaže otpad budu “cakum-pakum”, ophodna će služba provjeravati i rade li djelatnici Čistoće svoj posao kako treba.

Nalaze li se pokraj zelenih otoka gomile nagomilana smeća, jesu li parkovi i livade “načičkani” papirima, vrećicama i limenkama, odvajaju li stanari u zgradama svoj otpad kako bi trebali... Sve to, među ostalim, provjerava Ophodarska služba Čistoće, koju je jučer predstavio Robert Kostić, direktor Sektora za komercijalne poslove ove Holdingove podružnice.

Čini je sedamnaestero ljudi, od kojih su neki zaposlenici Čistoće, drugi angažirani preko agencije, a svatko od njih bit će “oči i uši” za jednu od isto toliko gradskih četvrti.

“Veliki brat” za kamione

"Oni imaju kartu i adrese zelenih otoka i kontejnera u gradu, a zadatak im je autima patrolirati po četvrti i provjeravati stanje svakog spremnika, ali i površina poput parkova i livada. Ako nešto uoče, to će fotografirati i kroz naš sustav proslijediti nadležnim službama na daljnje postupanje. Osim toga, prijavljivat će ako postoji neki spremnik na adresi koju nemamo evidentiranu pa da i to ispravimo", objasnio je Kostić, koji je ovoj ekipi prvi nadređeni.

Radit će, dodao je, u jutarnjim, popodnevnim i noćnim smjenama svakoga dana, uključujući vikende, a osim što će se brinuti da mjesta gdje se u Zagrebu odlaže otpad budu “cakum-pakum”, ophodna će služba provjeravati i rade li djelatnici Čistoće svoj posao kako treba. Jesu li ispraznili sve spremnike na nekoj lokaciji, jesu li što ostavili nečistim ili su možda potpuno propustili posjetiti neku kuću ili ulicu, također će, naime, nadgledati ophodari te javljati nadređenima.

"To je njihova druga uloga, da provjere je li netko od nas kao davatelja usluge propustio napraviti što treba na određenom području", kazao je Kostić. Treća je uloga, dodao je, edukativna i uključuje direktnu komunikaciju sa stanovnicima četvrti. Na dan odvoza ophodari će provjeravati kako su Zagrepčani odvojili otpad, a kako zasad nemaju nadležnost davanja kazni, primijete li da je netko to pogrešno učinio, davat će opomene i upozorenja.

"Odnosno, zasad će se u razgovoru pokušati uspostaviti red, a najvažnija je edukacija", kazao je Kostić.

Ophodari će za obavljanje svog posla, napomenuo je usto, tražiti kontakte predstavnika stanara i suvlasnika zgrada, a bit će i u neprestanoj komunikaciji s čelnicima gradskih četvrti i mjesnih odbora.Posao ophodarske službe usko je povezan s Operativno komunikacijskim odjelom (OKO) koji s radom počinje danas, a jučer ga je predstavio Jure Leko, voditelj Čistoće. Riječ je o suvremenom sustavu koji poput “velikog brata” u svakom trenutku ima evidenciju o tome gdje se nalaze njihovi kamioni te točno vrijeme u kojem je pojedini djelatnik ispraznio spremnik za miješani komunalni otpad ili onaj za odvojeni. Tako će, objasnio je Leko, postupak prikupljanja otpada biti mnogo brži, efikasniji i ekonomičniji.

Javlja kad je spremnik pun

"Sustav prepoznaje koju ambalažu vozilo prikuplja pa, ako primjerice na nekoj lokaciji imamo kamion za karton, a ophodar ili komunalni redar primijeti da je u obližnjoj ulici odbačena gomila kartona, prosljeđuje se informacija putem sustava, vozilo to skupi i ide dalje. Ne moramo povlačiti kamione iz baze u Radničkoj jer već znamo gdje se koje vozilo nalazi", kazao je Leko.

Još jedna korisna opcija sustava, dodao je, mogućnost je prepoznavanja popunjenosti pojedinih zelenih otoka. Svaki spremnik, naime, ima ugrađenu karticu koja sustavu javlja koliko je popunjen.

"Jednom kad ta brojka prijeđe 80 posto, vozilo dobiva obavijest da spremnik treba isprazniti i to je to", objasnio je Leko dodajući da je, zahvaljujući čipiranju spremnika, primijenjeno i praćenje pražnjenja miješanog komunalnog otpada.

"Povezani smo i s komunalnim redarstvom 24 sata na dan, a sve ovo radimo radi poboljšanja sustava pružanja usluga prikupljanja otpada", zaključio je Leko.

Ključne riječi

Komentara 8

ĐU
Đubar
11:18 20.02.2020.

Uhljebistan za još mnoge bandićevce

ST
strsljen2013
11:56 20.02.2020.

Mogu li dobiti broj telefona ophodarstva kako bih prijavio kamione čistoće koje tri različita kontejnera za otpad prazne u jedan kamion ili ti isti kamioni sa razvrstanim otpadom gdje odvoze na jedno mjesto. Naročito bih prijavio neodveženo smeće koje se kotrlja po ulicama nakon ovih vjetrovitih dana.

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
09:58 21.02.2020.

Ne mogu vjerovati da sam ovo pročitao. Uhljebari- ophodari. Ophodari, ophodari, ophodari, ophodari, heheheh Odmah, preko reda, - Nobelovu nagradu izumitelju ovog bisera staro-novog hrvatskog jezika za sva vremena, jer ovo je bezvremenski. I sad će ovih 17 zbunjola, vozikatii se od smetlišta do smetlišta, piskarati u "centralu" neke mailove, telefonirati službenim mobitelima i donijeti neviđene inspekcijske odluke, - da se smeće pokraj kontejnera mora pokupiti i da sve bude "cakum-pakum" A jel izumitelj ovog naziva za uhljebare-ophodare zna kaj je cakum-pakum. No dobro, važno je da se oni budu vozikali, a stari šporeti i veš-mašine budu i dalje lijepo u potocima i šumicama, čekale da kiše, vrijeme, trava i ostale elementarne prirodne stvari, -odrade posao.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije