Ana Burica i Josipa Majić 23-godišnjakinje su impresivnih životopisa. Govore najmanje tri strana jezika, studentice su Međunarodnog programa poslovne ekonomije i upravo proživljavaju najintenzivniju godinu u životima. Lani u rujnu osmislile su startup-projekt IDerma – mobilnu aplikaciju za privatne dermatološke klinike kojoj je cilj pacijentima pomoći da prate razvoj svog stanja prije i nakon odlaska liječniku, ali aplikacija vrijedi i obrnuto – za klinike prikupljaju podatke o pacijentima, njihovim potrebama...
Zasad imaju 10-ak medicinskih klijenata te još toliko iz obrazovnih institucija. Proizvod je individualan i rade ga po narudžbi te isporučuju unutar 48 sati, a stoji 99 dolara. Domaćih klijenata još nemaju jer naše tržište još nije na toj razini. Zbog toga ulazak u EU njima otvara vrata, a upravo Europska komisija izdvojila je njihov projekt među 10 najboljih iz Hrvatske.
– Nitko od IT-developera nije razmišljao na način da vlasnicima klinika ponudi platformu koju mogu kreirati sami znajući unaprijed što je pacijentima potrebno. Ključno je imati povratnu informaciju i analizu prikupljenih podataka – kaže Josipa Majić.
Svjetska podrška
Ana Burica analizira podatke, a to je i ono što podiže vrijednost projektu. Treća kolegica Petra Milković vodi brigu o financijama, no na magisteriju je u Londonu i pomaže im koliko može.
– Do 40 posto pogrešaka u liječenju nastaje zbog loše komunikacije između pacijenta i liječnika, ali i osoblja, pokazuju istraživanja. Naš bi proizvod to mogao promijeniti – kaže Josipa.
Dok ih Komisija nije predstavila, nitko u Hrvatskoj nije znao za projekt. A nakon toga uslijedili su brojni intervjui za strane medije – Le monde, Elle, ORF... Europljane je zanimalo kako su kao mlade djevojke uspjele i što o tome misle vršnjaci.
IDermu podržala je i Svjetska banka koja je djevojke pozvala na konferenciju u Južnoafričkoj Republici na koju nisu otišle jer nisu uspjele dobiti vize.
>>I zagrebački studenti dobili svoju majicu s kapuljačom i logom