“Friško” postavljeni automat za naplatu parkiranja u Ulici Antuna Šoljana i Vilima Korajca u Španskom mještani su jučer odlučili ignorirati.
Omesti ih u njihovoj odluci nisu mogla ni četvorica nasmiješenih kontrola Zagrebparkinga koja su se jučer ujutro vozila naseljem, jer su građani jasno i glasno rekli da je odluka o naplati parkiranja donesena protiv njihove volje i bez njihova znanja.
Garaže im preskupe
– U cijelom Stenjevcu postoji samo jedna površina na kojoj se plaća parking, kod tržnice. U posljednjih osam godina svi sazivi gradske četvrti odbijali su prijedloge da se uvede naplata parkiranja u našoj četvrti. To je pitanje postavljeno i na zadnjoj sjednici Vijeća, prije dva tjedna, i ta točka nije prošla – istaknuo je Vladimir Andrić, član Vijeća gradske četvrti Stenjevec. Međutim, prije tjedan dana građane je na automobilskim staklima, rasvjetnim stupovima i u poštanskim sandučićima dočekalo neugodno iznenađenje – da naplata parkinga počinje od 12. listopada. Ta je informacija izazvala pravu bunu među građanima od kojih mnogi ne žele kupiti parkirališno mjesto u garaži jer im je preskupo, a povlaštenu kartu od 25 kuna mjesečno neki od njih ne žele platiti iz principa jer kažu da Grad ne želi riješiti probleme koji su im važni.
– Nije problem u naplati parkiranja, već manjku parkirališnih mjesta. U ove četiri zgrade ima 756 stanova, a vani je iscrtano 196 mjesta. Tražili smo već da se parking proširi za još barem 100 mjesta jer prostora ima, ali nikom ništa. Potpisivali smo i peticiju za uređenje parka na livadi preko puta, ali ne onog s dvije ljuljačke, već rekreacijskog centra, da ima mreže za badminton, vježbalište, boćalište za starije... Imamo problem i s raskrižjem na kojem do nesreća dolazi svaki tjedan – kazala je Irena Babić, predstavnica stanara u Ulici Vilima Korajca 21 i 23. Međutim, predsjednik Vijeća gradske četvrti Stenjevec Željko Jeger ističe kako je do ideje o naplati parkiranja došlo upravo zbog zahtjeva građana da se riješi prometna problematika. Grad je zato predložio da jedna od mjera uvođenja reda bude i naplata parkinga.
Izaći će na ulice
– Na prošloj sjednici dogovorili smo se da ćemo definitivnu odluku o tome donijeti na idućoj sjednici koja je zakazana za 23. listopada. Međutim, zaključak koji donesemo i dalje nije obvezujući za grad. U međuvremenu, Grad je postavio automate, ali parkiranje se do daljnjeg neće naplaćivati. Nije točno da svi stanari odbijaju naplatu, već uz to traže i da se riješe problemi koji ih more, da se poveća broj parkirališnih mjesta, postavi semafor ili kružni tok... To je proces koji traje, ali uhvatili smo se u koštac time i ono što možemo učiniti odmah, kao što je, primjerice, postavljanje uspornika, ide odmah u proceduru – istaknuo je Željko Jeger.
Ipak, ne budu li njihovi zahtjevi vezani uz komunalnu i prometnu infrastrukturu stavljeni na plan gradskih aktivnosti za 2018. godinu, mještani, kažu, neće oklijevati. S djecom će izaći na cestu i tražiti svoja prava.
U neposrednoj blizini naših zgrada nema tvornica, trgovina, vrtića, škola, igrališta ili bilo kakvih sličnih sadržaja (osim 2 kafića) te oko zgrada parkiramo samo mi stanari i eventualno naši gosti. Ima jedna stomatološka klinika pa se može vidjeti koje auto i autobus talijanskih tablica koji dovode ljude radi popravaka zuba (jer je to u Italiji puno skuplje). Ono što ima oko naše zgrade to su nepregledne neuređene travnate i šumske površine na kojima se može napraviti i koji parking više. Stanari zatražili od grada da se rješi problem parkiranja i mudre glave ZG parkinga našle rješenje uvođenjem plaćanja za nas stanare. I šta su rješili? Mi ćemo platiti 25 kn mjesečno, a i dalje nećemo imati gdje parkirati, osim ako ne parkiramo na vanjski parking Kauflanda koji je udaljen 1 km od zgrada ili City centra koji je udaljen 800 metara i to pješačkom stazom (cestom puno više). Zanimljivo je to da ostali dio ulice V. Korajca (parni brojevi) nemaju naplatu parkinga i ostali djelovi Šoljanove nemaju naplatu parkinga, kao ni susjedne ulice Stenjevačka (udaljena 130 m), V. Stulića (udaljena 200 m) itd. Je li ja sad trebam parkirati u te ulice i uzeti parking stanarima tih ulica??? Istina je samo jedna, a to je sprega gradskih vlasti i investitora naših zgrada (Pionir) koji nije uspio prodati vanjske parkinge između zgrada i garaže zbog nenormalno visokih cjena. Mi stanari smo opterećeni kreditima i auta većine nas vrijede manje nego parking ili garaža u Pionira. Pametnom dosta.