Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave donijela je 8. svibnja odluku koja se tiče izrade glavnih i izvedbenih projekata rekonstrukcije Jadranske i Avenije Dubrovnik, dakle rekonstrukcije rotora na Remetincu.
Komisija je usvojila žalbe tvrtki URS Polska te IGH d.d. i Zavoda za unapređivanje sigurnosti d.d. Osijek, čime je poništila odluku koju je 17. veljače donio Grad Zagreb o dodjeli izrade glavnih i izvedbenih projekata na spomenutoj lokaciji zajednici ponuditelja koju čine Aking d.o.o., Građevinski fakultet Zagreb i Sonus d.o.o. To je, kao lošu vijest, ovih dana prenio i predsjednik Gradske skupštine Darinko Kosor.
–Zbog odluke državne komisije, taj prometno najužareniji problem u Zagrebu prolongirat će se za još godinu dana - rekao je Kosor.
Kao temelje za svoju žalbu URS Polska, IGH i Zavod za unapređivanje sigurnosti naveli su da odabrani ponuditelj nije dokazao minimalnu razinu tehničke i stručne sposobnosti.
Nedovoljne referencije
Konkretno, tvrdilo se, u dostavljenim potvrdama o uredno ispunjenim ugovorima nije navedeno da ponuditelj iza sebe ima konstrukciju nadvožnjaka, vijadukta, mosta ili tunela minimalnog raspona 15 metara. Tvrdi se da referencija koju je predstavio Aking d.o.o. (projekt mosta i prometnice Čiovo – Trogir) nije dostatna jer se ne radi o gradskoj cesti pa taj projekt ne može biti procijenjen na vrijednost traženu u natječaju. Državna je komisija takvu argumentaciju usvojila obrazlažući kako se u tom slučaju nije radilo o gradskoj cesti.
– Ostali smo jako iznenađeni. Izradili smo idejni projekt izabran između nekoliko rješenja, tu je i Građevinski fakultet sa svojim referencijama, a oni kažu da to nije gradska prometnica. No gradske prometnice kao takve nigdje nisu ni kategorizirane da bi se tako moglo tvrditi – govori Alojz Kokolek, vlasnik Akinga, dodajući kako je svaka cesta koja prolazi kroz neki grad, a to je slučaj i u Trogiru, u osnovi gradska, a slična je i konfiguracija.
Ponavljanje natječaja?
– Za to nema zakonske osnove. Grad je ionako odobrio referencije svim ponuđačima pa je zaista čudno da to sad odbija komisija. Grad sada može ili priznati odluku ili ponoviti natječaj. No moguće je i da ne prihvati odluku komisije – govori Kokolek.
Raspletom natječaja za 6,2 milijuna kuna vrijedan posao u IGH su zadovoljni. Mirjana Mašala-Buhin, u doba podnošenja žalbe direktorica Zavoda za projektiranje prometnica, a sad ekspert u Institutu, kaže da u IGH očekuju da njihova ponuda bude prihvaćena.
Nakon usvojene žalbe očekujemo da će naša ponuda biti prihvaćena, jako smo zainteresirani jer je to ipak Zagreb i veliki projekt
Mirjana Mašala-Buhin
IGH
– Na potezu je naručitelj. Imali smo se pravo žaliti, uputiti slučaj na državnu komisiju, a oni su svim naručiteljima dali pravo da komentiraju. Zainteresirani smo za ovaj posao, ipak je to Grad Zagreb i atraktivan projekt – govori Mašala-Buhin.
Prof. dr. Damir Pološki, glavni projektant zajednice ponuditelja uime Građevinskog fakulteta, samo je komentirao da je “sad idući korak u ovom projektu s kompliciranom infrastrukturom” na Gradu pa na komisiji.
Miljenko Henich, vlasnik Sonus d.o.o., poručuje da je iznenađen odlukom, ali i da se godinama ponavlja “ista mantra prema kojoj domaće tvrtke nemaju referencije pa treba dovoditi strance”.
Zajednica ponuditelja koja je na gubitničkoj strani sad mora platiti i troškove postupka od oko 50.000 kuna. Iz Grada Zagreba kratko su komentirali da je prema rješenju Državne komisije naručitelju naloženo donošenje nove Odluke o odabiru te stoga nisu u mogućnosti dodatno komentirati pojedinosti vezane za predmetni postupak javne nabave.
Stalno nekakve žalbe, odgode, čudni propisi i zakoni, sabotaže koče investicije i projekte u Hrvatskoj, nije ni čudo da nam BDP raste na nivou statističke greške nakon pada BDP-a 12 kvartala zaredom. Najbolja mi je ova zadnja afera gdje nakon privatizacije croatia osiguranja, državna revizija veli da je bilo nepravilnosti, pa tko će normalan ulagati u Hrvatsku?