Savski pješački most, koji najviše koristi stanovnicima Kajzerice i Knežije, Bandićev je poraz. Priznao je to jučer i sam gradonačelnik nakon što već tri godine najavljuje njegovu obnovu, no ništa se ne pomiče s mjesta.
Projekt koji je prije više od godinu i pol osmislio arhitekt Branko Silađin predvidio je sanaciju mosta, ali i uređenje tramvajskog i autobusnog okretišta, stajališta te stare gostionice. Na most u vrlo lošem stanju upozoravaju i stanovnici okolnih naselja, a pun je čeličnih ploča postavljenih na oštećenja koja na njemu često nastaju.
Foto: Za kaj? Za Kajzericu
Građani bi preskakali preko rupa da Večernji list nije prije nekoliko dana pisao o posljednjem oštećenju.
Ugovor s Viaduktom
Naime, na veliku rupu upozorio je predsjednik udruge “ZaKaj Za Kajzericu!” Ognjen Golubić, koja je, nakon teksta u Večernjaku, isti dan pokrpana. Potaknulo je to i pitanje obnove na jučerašnjoj sjednici Gradske skupštine. Njime su se bavili i mladi ljudi iz platforme Ars Publicae, a prostor oko Savskoga mosta dosad su oživljavali umjetničkim intervencijama. Zagovaraju ideju formiranja Savskog trga na mjestu okretišta.
Foto: Silente
– Moram vidjeti s Dinkom Bilićem, pročelnikom gradskog Ureda za prostorno uređenje, koliko imamo novca da već ove godine napravimo barem nešto – obećao je gradonačelnik Milan Bandić, koji se u tome projektu najviše veseli jednom posebnom detalju: na obali Save, uza sve ono što je već davno obećano, planira napraviti i bine za razna koncertna događanja. – Bit će to kao u Londonu – rekao je Bandić.
Ipak, zaboravio je važan detalj. Još u srpnju 2014. Skupština je prihvatila Viaduktov ugovor o darovanju Gradu, čija je vrijednost tada procijenjena na tri milijuna kuna za uređenje Savskog mosta. Tvrtka Viadukt obećala je dati materijal i osigurati radnike, no do toga nije došlo. Na nerealizirani dar gradonačelnika je jučer podsjetio HNS-ov zastupnik Tomislav Stojak. A zašto se ugovor nije ostvario, Bandić nije odgovorio.
Sagrađen 1939.
Savski most često je i scenografija za razne spotove, pa je ondje prije godinu dana spot snimala i grupa Silente. Sagrađen 1939., most bi se trebao obnavljati prema uvjetima Zavoda za zaštitu spomenika. Na njegovu je mjestu 1783. sagrađen drveni most po zapovijedi cara Josipa II., potom je 1892. zamijenjen onim sa željeznom konstrukcijom, a nakon 2. svjetskog rata postao je glavni prijelaz Novog Zagreba. Nakon 1981., kad je otvoren Jadranski most, Savski je postao isključivo pješački.
Glavno da je napravljen mostić koji preko Miramarske koji košta skoro milijun kuna, a ne služi ama baš ničemu.