zdravstvene usluge

Prava pacijenata: Zagrepčani se najviše žale na HZZO, te stručnost i etičnost liječnika

Prava pacijenata bolnica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
12.02.2014.
u 09:08

Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata u 2013. je zaprimilo 60 pritužbi, što je porast od 87,5 posto u odnosu na 2012. Jedan od problema je i premala posvećenost liječnika pacijentu, zbog preopterećenosti

Pacijenti s područja Grada Zagreba lani su na adresu Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata dostavili čak 60 pritužbi. Drastičan je to porast, od 87,5 posto, u odnosu na 2012. godinu, kada su pristigle 32 pritužbe na rad brojnih zdravstvenih ustanova i njihovih djelatnika.

Građani su se tako najviše žalili na Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje zbog kojeg je pristiglo 14 pritužbi, a dostavili su i pritužbe za mobing. Čak se jedanaest pritužbi odnosi na stručnost rada liječnika od čega dva slučaja imaju smrtni ishod.

– Broj pritužbi pacijenata Grada Zagreba iz godine u godinu osjetno raste i realno je očekivati nastavak takvog trenda – poruka je Damira Jukice, predsjednika Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata. U porastu su i pritužbe građana na profesionalnu etičnost liječnika. Takvih prijava pristiglo je osam.

– Najvećim problemom vezano uz zaštitu prava smatramo činjenicu da liječnici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti zbog preopterećenosti pacijentima u prosjeku posvećuju tek tri do pet minuta – kaže Jukica. Građani koji smatraju da su im ugrožena prava pritužbu šalju na adresu Povjerenstva, Ignjata Đorđića 26/1.

Komentara 4

BN
beti ne
09:59 12.02.2014.

HZZO umjesto sto nudi mnostvo mogucnosti za prituzbe pacijenata, nek vec jednom poduzme nesto konkretno( nek smanji 2 200 pacijenata po timu na humaniju brojku)- koliko smo bolesni bojim se da bi i 500 po timu bilo previse

LI
liliZG
14:02 12.02.2014.

stručnih liječnika više nema, postoji ogormna rupa od deset godina kada se medicina nije niti upisivala, a i oni koji su je upisali i završili, jedva da su od svojih mentora što naučili jer među našim liječnicima vlada ozračje ljubomore, zavisti i sebičnosti, jer se taj stariji iskusni liječnik boji da ako nekog mlađeg nešto nauči onda bi ga dotični mogao izgurati sa njegovog mjesta... o suradnji među njima da ne govorimo, primjerice ,...u njemačkoj je sasvim normalno da ako netko nije mogao postaviti dijagnozu traži pomoć svog kolege ili ako je postavio neku dijagnozu onda specijaliste na tom području, i svi su ljubazni i izlaze u susret, to u hrvatskoj nećeš nigdje vidjeti... mi pacjenti služimo njima kao loptice u fliperu da prenosimo poruke između specijalista i opće prakse bez koje ovi ne žele mrdnuti, jer zašto npr. liječnik opće prakse ako vidi na neka terapije ne funkcionira ne nazove dotičnog specijalista i s njim se dogovori o promjeni terapije, i to sve u pet min, a ne opet jadnog čovjeka slati na ponovni pregled na koji će čekati mjesec, tri, šest, i za to vrijeme doslovno polagano umirati na neadekvatnoj terapiji...???

BN
beti ne
09:49 12.02.2014.

Osim kojekakvih agencija za pracenje kaoticnig stanja u hrvatskoj nema nikakve koristi . Stalno lamentiranje gdje sve ne stima postalo je frustrirajuce.20

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije