U 2020. ZABILJEŽILI 79 INTERVENCIJA

Koliko su liftovi sigurni? 'Dizala bez dvostrukih vrata morala bi se staviti izvan funkcije'

Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/10
07.12.2020.
u 20:18

Pravilnik se uglavnom poštuje, no iznimaka ima, ističu u Zavodu za integralnu kontrolu

Stravična nesreća u zgradi u Ulici Frane Bulića u kojoj je teško stradao šestogodišnji dječak kojemu je dizalo nagnječilo glavu i trup te je zadobio za život opasne ozljede otvorila je pitanje njihove sigurnosti. Posebno su problematična dizala u centru grada jer su u prosjeku stara oko 40 i više godina, kažu nam stručnjaci, a nedjeljni slučaj nije prvi put da je lift teško ozlijedio dijete – u posljednja tri desetljeća zabilježene su još dvije slične nesreće. Prije 25 godina stradao je dječak iz Ulice kneza Mislava kojemu je dizalo nalik na ovo u zgradi u Bulićevoj prikliještilo nogu. A prije dvije godine u Vlaškoj je zarobilo nogu jednogodišnjem dječaku.

Bez dvostrukih vrata

U zagrebačkoj Javnoj vatrogasnoj postrojbi kažu da godišnje u prosjeku imaju 65 intervencija spašavanja povezanih s nezgodama u dizalima. Ove ih godine pak broje 79, lani su zabilježili 74, a najčešće je bila riječ o zastojima u dizalu. I dok policija utvrđuje okolnosti događaja koji je zgranuo cijelu Hrvatsku, naši sugovornici ističu kako su dizala u centru Zagreba i na Medveščaku stara, nedovoljno održavana i opasna.

– Problem je u tome što tvrtke koje ih održavaju ne mogu staviti dizalo izvan funkcije u objektima koji su u privatnom vlasništvu pa se ona koriste na vlastitu odgovornost. A smatram da bi se sva ona bez dvostrukih vrata morala staviti izvan funkcije – govori jedan projektant dizala. I pita se kako je moguće da se ovakvo nešto dogodi u dizalu koje je, kako je pročitao u medijima, nedavno servisirano.

1/5

Prema pravilniku o sigurnosti dizala u uporabi, na svakom se jednom godišnje mora obaviti redovit pregled, a jednom mjesečno redovito održavanje. U pravilniku stoji i da se svako dizalo kojemu se utvrde nepravilnosti mora staviti izvan funkcije.

Odluka na suvlasnicima

– Pravilnik se uglavnom poštuje, ali ima iznimaka – kažu nam u Zavodu za integralnu kontrolu koji se bavi održavanjem dizala u Zagrebu. Njegov direktor dipl. ing. Vinko Vukadinović potvrđuje nam da se na dizalu iz Bulićeve uredno obavlja mjesečno održavanje i godišnja inspekcija sigurnosti.

– Dizala su privatno vlasništvo suvlasnika zgrade i na njima je odluka do koje će razine povećati sigurnost – ističe Vukadinović. Profesor na zagrebačkom Strojarskom fakultetu dipl. ing. Milan Kostelac smatra pak da se odgovori na pitanja što je pošlo po zlu nalaze u dokumentima održavanja spornog dizala.

– U fotokopiji knjige održavanja moralo bi pisati tko je obavio inspekciju. Problem je i u tome što prilikom odabira izvođača tih radova prolazi najjeftinija, a ne najbolja ponuda – zaključuje. 

 

Ključne riječi

Komentara 7

VO
volimnju
21:57 07.12.2020.

sad ste se sjetili pisati o liftovima

SA
sasoon
22:01 07.12.2020.

Mi smo morali zamjeniti ispravan lift star 40 godina, a u ovoj zgradi se voze liftom starim 90 godina...

BL
Blomberg
18:55 08.12.2020.

Sto tu radi sluzba za tehnicki pregled, ako ona ustanovi nesigurnosti smije lift iskljuciti t.j. zabraniti svaku uporabu, a ne vlasnik. Sve te stare liftove trebalo je obnoviti, cudi me da tehnicka sluzba to nije naredila i vlasnika kaznila. To To je nezamislivo da te stare kante uopce voze samo zato jer vlasnik nece imati izdatke nego samo profit...jadno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije