Govoreći o usklađivanju Zakona o cestama s direktivama Europske unije, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić na jučerašnjoj sjednici Vlade spomenuo je i jednu od novina – prvi put zakon je precizno definirao biciklističke staze kao dio cestovne infrastrukture. Taj dio izlaganja očito je jako zainteresirao premijera Zorana Milanovića, inače rekreativnog biciklista poznatog i po vožnji biciklom sljemenskom cestom u pogrešnom smjeru, koji je upozorio na zagrebački Zeleni val.
– Dakle, to znači da će se ova improvizirana staza, smrtna zamka za bicikliste, ova iluzija da imaju biciklističku traku zato što im je netko povukao crvenu traku na zelenom valu, promijeniti? – pitao je Milanović svog ministra prometa.
– Tako je – odgovorio mu je Siniša Hajdaš Dončić.
A situacija je to na koju već dugo upozoravaju i iz Sindikata biciklista.
– Biciklistička traka na Zelenom valu primjer je nedovoljno pažljivo osmišljene infrastrukture – kaže biciklist Vladimir Halgota. Stoga Sindikat biciklista pozdravlja izmjene Zakona o prometu kojima se uvode i dvije nove kategorije: biciklistička staza kao “prometna površina namijenjena za promet bicikala, izgrađena odvojeno od kolnika i označena prometnom signalizacijom” te biciklistička traka kao “dio kolnika namijenjen prometu bicikala, označen prometnom signalizacijom”. Ministar prometa Hajdaš Dončić rekao nam je da će, nakon što zakon stupi na snagu, ministarstvo za 30 do 45 dana donijeti pravilnik koji će jasno definirati tehničke standarde.
– Pravilnik će biti obvezan za sve upravitelje cestovne infrastrukture pa i za, u ovom slučaju, gradonačelnika Zagreba Milana Bandića – rekao je ministar.
A gradonačelnik Bandić na sve je to odgovorio: – Stazu je radila struka i njih treba pitati je li sve u skladu s propisima. Ako nije, onda će se ta staza maknuti. A premijer bi trebao imati važnijeg posla nego se baviti biciklističkim stazama.