Dok bliski suradnici gradonačelnika Milana Bandića među prvim gradonačelnikovim potezima najavljuju susret i razgovor s novim šefom zagrebačkog Holdinga Dejanom Fičkom, Fičko iščekuje zeleno svjetlo i potpisanu suglasnost Grada, i to na već predani zahtjev za zapošljavanje novih 79 vozača autobusa.
Dvije godine iskustva
Po dobivenoj suglasnosti Zagrebački holding raspisat će natječaj, a među glavnim uvjetima za primanje novih vozača na autobusnim linijama u radni odnos bit će dvije godine iskustva u obavljanju istih poslova.
Uz vozače autobusa, čije je zapošljavanje trenutačno prioritet ove Holdingove podružnice, u planu je početkom jeseni otvoriti dodatna radna mjesta za vozače tramvaja.
Iako pripreme za organizaciju novih radnih mjesta vozača tramvaja unutar ZET-a nisu službeno započele, već sada se zna da oko 16 sadašnjih zaposlenika ove godine odlazi u mirovinu, a predviđena potreba za ta radna mjesta procjenjuje se na 60-ak djelatnika koji nedostaju u ukupno šest dnevnih smjena u kojima se izmjenjuju vozači tramvaja.
U Holdingu, barem kako neslužbeno doznajemo, probleme sa suglasnosti, koja se trenutačno iz Grada čeka za zapošljavanje vozača autobusa, ne očekuju, već iskazanu potrebu za novim radnim mjestima argumentiraju nužnim potezom, što potvrđuju i u Sindikatu vozača.
– Svjesni smo da će biti potrebe za još zapošljavanja nakon novih vozača autobusa, no mjesta vozača tramvaja najprije ćemo probati popuniti unutarnjim, postojećim kadrovima – kazao je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.
Kako neslužbeno doznajemo, u ZET-u je zaposleno 680 vozača tramvaja, a njihova prosječna osnovna plaća, bez uračunatih prekovremenih sati, iznosi 6800 kuna, dok je prosječna plaća vozača autobusa veća od 7000 tisuća kuna.
I dok budući vozači autobusa koji se planiraju javiti na raspisani natječaj ZET-a moraju već imati vozačku dozvolu za autobuse, vozači tramvaja prolaze šestomjesečnu obuku koju u Školi za cestovni promet financira ZET.
Obuka šest mjeseci
– Edukacija traje otprilike šest mjeseci, a djelatnik, upravo zato što je tvrtka financirala obuku, u poduzeću mora ostati minimalno dvije godine.
Osim što sama edukacija obuhvaća otprilike 50 sati rada sa instruktorom, budući vozači imaju još mjesec dana prilagodbe i vježbe sa starijim i iskusnijim vozačima – objasnili su iz Sindikata vozača.
A jel treba diploma po novom il je sve po starom zakonu?