Gradski kontrolni ured, takozvani gradski USKOK, institucija koja bi trebala istražiti i raskrinkati svaku sumnju u mutne poslove unutar gradskih institucija, prošle je godine proveo samo 42 kontrole.
Od tog broja zanimljivo je da je 17 slučajeva prijavio gradonačelnik Milan Bandić, 15 građani, četiri policija te samo šest zastupnici Skupštine. Iako je teško naći zastupnika koji podržava gradonačelnika, zanimljivo je da ni jednu prijavu nisu uputili baš zbog “mutnih“ poslova za koje ga često prozivaju.
“Stegovne mjere”
– Nismo mi ti koji bi trebali njima dojavljivati propuste, nezakonitosti i pogreške, već bi oni sami trebali istraživati i najmanje indicije za neke afere. Oni imaju predistražne i istražne organe, ali su se pretvorili u sredstvo koje zataškava afere, a ne istražuje ih – kazao je Josip Kregar, predsjednik Odbora za kontrolu u Gradskoj skupštini.
Iako nije zadovoljan radom ureda, smatra da ga ne treba ukinuti, već osnažiti i izdvojiti od gradonačelnikova utjecaja te, kaže, da će tada on imati smisla. Dodao je kako je odbor odbio prihvatiti izvještaj, zatražili su novi ili dopunu, ali prošlo je već u nekoliko mjeseci, a ured to nije učinio.
Iako je, prema mišljenju odbora, sumnjivih poslova i propusta bilo znatno više nego što ih je ured obradio, sedam ih je nakon interne istrage ipak proslijeđeno Državnom odvjetništvu i MUP-u. Među njima je kontrola nabave i održavanja fotokopirnih aparata, telekomunikacijske i informatičke opreme, prodaja zemljišta Psihijatrijske bolnice Sveti Ivan i prodaje ulaznica za utakmicu Dinamo i Real Madrid. Gradonačelnik je pak prijavio nepravilnosti u postupku javne nabave, a Ured za kontrolu ustanovio je da je netko od zaposlenika krivotvorio datume. Nakon završetka kontrole poduzete su stegovne mjere protiv referentice zadužene za nabavu tako da je ona prebačena na drugo radno mjesto...
Drugi zanimljiv primjer u kojem se ured dokazao jest kontrola obustave troškova mobilnih telefona službenicima gradske uprave. Budući da su se neki od njih zanijeli pa su troškovi bili golemi, gradonačelnik je pozvao Kontrolni ured da pronađe odgovorne. Utvrđeno je da je gotovo 1,7 milijuna kuna potrošeno mimo dopuštenog, ali je iznos poslije naplaćen iz njihovih plaća. Skupštinski zastupnici kontrolu su poslali u samo jednu ozbiljniju aferu, a riječ je o dodjeli povlaštenih parkirališnih karata u Zagrebparkingu kao i plaćanju dodatnog obrazovanja voditelja podružnice. Kontrolni je ured zatražio dokumentaciju koju iz Holdinga nisu dostavili u zatraženom roku ni u cijelosti pa do danas nije ustanovljeno je li direktor odgovoran.
Studenti ugostitelji
Građani su, pak, prema istom izvoru, najviše prijavljivali jedni druge, ali žalili su se i na rad gradskih tijela te natječaje i izbor kandidata za neko radno mjesto. Susjedi su prijavili Klub studenata u Ilici 13 jer su u gradskom prostoru koji su dobili za rad osnovali ugostiteljski objekt te tu prodavali alkohol. Zabranjen im je ugostiteljski rad, dobili su kaznu, ali prostorom se i dalje koriste.