Bez rušenja savskog nasipa i ukopavanja željezničke pruge 10 metara u zemlju, Zagreb će postati provincija u usporedbi s drugim glavnim europskim gradovima! Zaključak je to prezentacije “Urbana regeneracija grada Zagreba putem rekonstrukcije komunalnog sustava”, koja je u utorak predstavljena na 8. međunarodnoj konferenciji o hrvatskom tržištu nekretnina u Zagrebu, u organizaciji Filipović poslovnog savjetovanja.
Kada bi Zagreb trebao tako izgledati, stručnjaci nisu kazali, no neki smatraju da bi od 2020. do 2025. mogao biti razuman rok.
V. Holjevac kao Carl Lewis
– Nužan nam je novi tehnološki iskorak i novi urbanistički koncept. Povijesni skok Carla Lewisa, Većeslava Holjevca, kada je preskočio trnjanske slamove i Savu, mora nam biti primjer – kazao je predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Davor Bernardić.
Najveći problem u razvoju grada je željeznička pruga koja je umjetna barijera u srcu metropole. Sljeme s jedne, Sava s druge i pruga u sredini, tri su barijere koje guše grad u razvoju.
Zato je, smatraju stručnjaci, nužno najprije spustiti željezničku prugu pod zemlju od Zaprešića do Dugog Sela, čime bi se dobio slobodan koridor – čak tri milijuna četvornih metara u razini zemlje. Taj bi se prostor iskoristio za gradnju ceste i tramvajske pruge u smjeru istok-zapad, ali i za nekoliko tramvajskih i cestovnih koridora u smjeru sjever-jug koji gradu sada nasušno nedostaju. Idejnim projektom predviđeno je da se na osam metara iznad zemlje gradi brza cesta s po četiri vozna traka u svakom smjeru.
Uzduž ukopane željezničke pruge gradio bi se magistralni cjevovod koji bi spriječio da se u cijevima izgubi čak 60 posto fekalnih voda, kakav je slučaj danas.
– Spuštanjem željezničke pruge na 10 metara pod zemlju i gradnjom brze gradske ceste na tom koridoru cijeli bi grad bio pretvoren u jednu prometnu i komunalnu cjelinu – kazao je arhitekt Robert Planinc.
Dotrajali nasip
A urbanog oživljavanja nema uz postojeći savski nasip, sigurni su stručnjaci.
– Treba maknuti dotrajale savske nasipe.
To se može sagradimo li tri hidroelektrane: Podsused, Prečko i Drenje. Također, nužno je i odvodni kanal Sava – Odra produbiti za šest metara. Urbana regeneracija Zagreba započet će spuštanjem pruge i uklanjanjem nasipa, a završit će rekonstrukcijom prometne i komunalne infrastrukture – zaključio je urbanist Branko Horvat.
Ja sam za...to je dobra stvar za Zagabriju.