Unatoč tome što se sastoji samo od drvenog cilindra i komada kože promjera oko 30 centimetara, frame bubanj može proizvesti desetak različitih tonova. Najstariji je to oblik bubnja na svijetu, a prvi njegovi arheološki nalazi sežu do 5600 godina prije nove ere. Zbog njegova jednostavnog izgleda te kompleksnog i iskonskog zvuka koji proizvodi, 32-godišnji perkusionist Krunoslav Kobeščak u frame bubnjeve zaljubio se na prvi pogled, zbog čega je odlučio postati jedan od prvih hrvatskih proizvođača ovog instrumenta.
Radionica će biti u Buzinu
Za to je uz pomoć Plavog ureda dobio i 75.000 kuna gradske potpore u za samozapošljavanje u sklopu proizvodnih djelatnosti. Ovaj gradski ured ima nekoliko programa potpore za male, srednje i velike poduzetnika te nezaposlene koji žele pomoć pri pokretanju vlastitog biznisa. Krunoslav, inače glazbenik, prije prijave na Zavod za zapošljavanje bio je registriran kao turistički vodič, a osim njega po 75 tisuća kuna dobilo je još šestero poduzetnika, i to za proizvodnju farmaceutskih proizvoda, keramičkih ukrasa, odjeće te obradu metala. Krunoslav će svoja sredstva iskoristiti za pokretanje radionice u Buzinu iz koje će putem online web-shopa prodavati tradicionalne bubnjeve za glazbenike profesionalce u Hrvatskoj i inozemstvu.
– Uz prikaz svakog bubnja bit će priložena i snimka njegova zvuka kako bi kupci mogli sa sigurnošću znati da kupuju instrument koji im treba – objašnjava ovaj mladi poduzetnik.
Cijena frame bubnjeva kreće se između sto i tisuću eura, ovisno o kvaliteti, a kako je i sam glazbenik, Krunoslav će izrađivati instrumente najviše kvalitete. Cijena će se kretati od 250 eura naviše.
– Htio sam napraviti bubanj kojim bih i ja bio zadovoljan. Svi koje sam dosad kupovao bili su isti, ali mene zanima kvaliteta majstora pa želim da i moji bubnjevi budu takvi – kaže Krunoslav kojem je biznis tek u povojima, a potpora Grada pomoći će mu da kupi strojeve i opremu kojom će barem djelomično mehanizirati proizvodnju koja je dosad bila isključivo ručna. Iako je izgledom jako jednostavan, njegova izrada zahtjeva mnogo vremena i truda.
Iako je svoj prvi bubanj izradio prije 12 godina, potrebno je bilo još mnogo godina prije nego je shvatio kako najbolje obrađivati drvo i kožu od koje se sastoji. Puno drvo, i to ono tvrdo poput trešnje, oraha, javora ili hrasta, najbolji je materijal za ove bubnjeve, a dobiva ga direktno od lokalnih dobavljača. Oblik se dobiva savijanjem pod parom.
– Rad s drvetom jako je impresivan, ali kompliciran proces jer je teško predvidjeti kako će na kraju ispasti. Potrebno je bilo mnogo grešaka prije nego sam potpuno shvatio proces – objašnjava ovaj perkusionist, a jednako je zahtjevna, dodaje, i obrada kože kako bi se zategnula i trajno prezervirala.
Ton ovisi je li koža od ovce...
Njen odabir je, objašnjava, važan, jer radi o organskom materijalu i stvara posve različite tonove ovisno o tome radi li se, primjerice, o koži ovce, koze, vepre ili jelenske divljači i svaka koža ima svoj karakter, a u konačnici i proizvodi različite tonove.
– Razlika je u dubini, basu, visini tona, agresivnosti. Ono što mnogi ne znaju jest da su bubnjevi vrlo organski i živ instrument i da ne postoje dva – naglašava Kobeščak i usput spominje još jednu posebnost njegovih bubnjeva, a to je inovativan način na koji se ugađanja uz pomoć pumpe koja regulira zategnutost kože na instrumentu, a time i visinu tona koji bubanj proizvodi.
VIDEO Novogodišnja čestitka s Vučićem u glavnoj ulozi nasmijala sve