Školska rasvjeta, derutno igralište i premalo sportskih sadržaja samo su neki problemi koji već dulje muče školarce. Da ne bi sve ostalo tek na upozoravanju na probleme, odlučili su stvari uzeti u svoje ruke i svojim mukama stati na kraj. Projekt su razradili do najsitnijeg detalja te su izračunali koliko bi izvedba stajala, a s prijedlogom idu i u Gradsku skupštinu, gdje će potanko objasniti što ih muči.
I u Mjesni odbor
– Ima toliko problema koji nas muče, no sada nastojimo riješiti najveći, a to je školsko igralište, koje ne samo da nije uređeno nego je i opasno za učenike – objasnio je Jakov Bošnjak.
Jakov je samo jedan od dvadeset osmaša Osnovne škole Zapruđe koji svoje slobodno vrijeme provodi debatirajući s kolegama i rješavajući školske probleme, a svi su pak uključeni u projekt Hrvatskog debatnog društva – Mladi u zajednici.
I učenici iz još tri škole pokušavaju pronaći rješenje kako sanirati školske prostore, za što je potrebno puno truda i rasprave kako bi se sve napravilo kako treba.
– Počeli smo sa snimanjem dokumentarnog filma. Tražit ćemo mišljenje druge djece i profesora, kontaktirat ćemo s medijima, napravili smo i troškovnik... To je samo dio posla. Nakon toga ćemo svu prikupljenu dokumentaciju prezentirati Mjesnom odboru, od kojeg očekujemo da razmotri naš rad i da nam pomogne – objasnila je učenica Marta Keča.
Pokrenut će i akciju prikupljanja novca te će od svojih kolega tražiti da doniraju po jednu kunu, a na kraju akcije u fond za obnovu derutnog igrališta trebali bi prikupiti četiri tisuće kuna. To bi bilo dovoljno za dio sanacije, a od Grada očekuju da trošak i obnovu njihova igrališta uvrsti u gradski proračun, što će im detaljno prezentirati i na jednoj od sjednica Gradske skupštine.
Uvođenje građanskog odgoja u škole u svijetu je već odavno trend, a razvijati kritičko mišljenje i odlučivati o vlastitom novcu koji se slijeva u gradski proračun sada će moći i zagrebački učenici.
Debatna metodologija
– Cilj je projekta učenje da se od najranije životne dobi sudjeluje u odlučivanju, da se zahtijeva i promišlja. Sve se radi kroz debatnu metodologiju, što je kod nas, nažalost, prilično nepoznato – istaknuo je Marko Kovačić, jedan od voditelja projekta.