Neki to vole vruće, ili ipak ne? Ovu parolu posljednjih 'pakleno' vrućih dana Zagrepčani i Zagrepčanke sigurno ne favoriziraju. Prženje na suncu preferira se na plaži, a u gradu, bježi se u hlad. Iako počinje sezona godišnjih odmora, neki još uvijek moraju na posao pa će plaža pričekati. Sva 'sreća' da iskustvo saune nude ZET-ova prijevozna sredstva pa se građani komotno mogu preznojiti u autobusima i tramvajima.
Zamolili smo građane da nam javljaju dojmove iz tramvaja i autobusa u kojima se nađu ovih dana, a oni su rado podijeli s nama svoja iskustva.
- Linija 172 prometuje Črnomerac-Zaprešić. Mjesečni pokaz košta 610 kn. Za toliki novac očekujemo da se vozimo u klimatiziranim autobusima. Autobuse nam daju stare, a oni novi nemaju ni prozore. Uvjeti u autobusima su užasni tijekom ljeta, i tako godinu za godinom- pisala nam je čitateljica.
Iz Grada su rekli kako su dvije trećine voznog parka opremljeni klimatizacijskim uređajima, ali da je jednostavno teško rashladiti prostor jer se svako malo vrata otvaraju i zatvaraju.
- Nas ne tiče što je servis skup i što nemaju zaposlene za taj posao i što se klime ne pune. Plaćamo usluge prijevoza i očekujemo da bude u skladu s ljudskosti. Vjerujem da taj tren na 40 stupnjeva s mokrim gaćama uđe kontrola, a ja nemam slučajno kartu naplatili bi mi kaznu bez pardona uz one fine pridjeve kad bi odbila. - zaključila je čitateljica Danijela.
Kritike na račun nedostatka klime, nastavile su stizati.
- Na liniji 269 Borongaj Sesvetski Kraljevec kojom se vozim minimalno 30 minuta stanje jednako onom u 109. U Samo 10 minuta čekanja da krene doslovno sam krepala. Ovo je slika temperature izmjerena aplikacijom- objasnila je druga čitateljica K.B.
Neke su vrućine, ZET i klime potaknuli da se otvore i o drugim nedostacima javnog prijevoza u Zagrebu.
- Tragom tekstova o paklenim vrućinama u autobusima, moram se nadovezati iskustvima putnika s linije 205. Naime, cijeli ovaj tjedan u popodnevnim satima bus ide jednom u sat vremena. Inače je vozni red svakih pola sata. Zvali smo u ZET da pitamo što se događa i dobili odgovor da nemaju vozača. I to je to?! Mislim da je svima jasno i očigledno da je u ZET-u, otkad su ih izdvojili iz Holdinga, raspad sistema. Blago nama kad živimo u metropoli. Pa bi još i klime da rade?- komentirala je čitateljica Merica Korman.
- Moje mišljenje i iskustvo je da većina buseva ima klimu, jer je većina buseva novija, ali je problem u tome što se šoferi ne znaju ili ne žele služiti klimom. Njima je lakše otvoriti svoj prozor. To se može i logički zaključiti po njihovom drskom i bahatom ponašanju prema putnicima i na cesti- kaže čitatelj dodajući kako se voznog reda vozači ne drže, uvijek kasne ili se ne pojave uopće. S time se je složila i čitateljica Marija koja sugestira da promijene raspored vožnje, ako već ne voze po ovome koji je sada predviđeni.
- Prekjučer čekam autobus 607 ili 109 kako bi došla do okretišta Savski most i nakon više od 40 minuta čekanja dolazi prvi autobus. I naravno kasnila sam na posao kao i masa ostalih ''sardina'' koje su se ugurale u bus, pošto ih se pozamašan broj skupio čekajući bus kojeg nije bilo- kaže Marija. Za liniju 268 komentira da su "sretnici oni koji ju dočekaju unutar 5 minuta od dolaska na stanicu.".
-Što se vrućine tiče, nebitno vozim li se 3 ili 10 stanica. Nakon nekoliko stanica sam mokra od znoja i brišem se maramicama po izlasku iz busa. Jednom su na liniji 268 po izlasku iz busa ljudi bili mokri do kože. Ništa mi nije bilo jasno sve dok i sama nisam ušla u bus i shvatila da po najvećoj ljetnoj vrućini bus vozi s upaljenim grijanjem. Toliko o ZET-u i usluzi koju nude- dodala je.
Čitateljstvo je svojim komentarima obuhvatilo mnogo ZET-ovih linija i u jednom se svi slažu- vrućine su neizdržive, a autobusi to ni malo ne olakšavaju, već sasvim suprotno.
-Svakodnevno se vozim linijama 220 Glavni kolodvor-Dugave i 109 Dugave-Črnomerec. Niti jedan put u proteklih deset dana,od kada su počele vrućine nisam ušla u klimatizirani autobus. Uvjeti u kojima se vozimo su užasni i opasni po zdravlje putnika. Najgore je u popodnevnim satima kada se ljudi vraćaju s posla, a temperature su najviše. U autobusu je tada neizdrživo jer se osim visoke temperature ljudi pojačano znoje, što stvara neugodan miris. Jedno s drugim je nemoguće izdržati. Doista sramota za jednu metropolu- kazala je čitateljica E.V.T.
Zato barem ne fali fontana za osvježenje.