Oblaci prašine širili su se jučer Zavrtnicom dok je bager na kućnom broju 15 rušio dio po dio kompleksa kojim će proći budući trak Branimirove.
Stanari okolnih zgrada sa zanimanjem su gledali kako se zidovi pretvaraju u komadiće, dok je novo gradilište odvlačilo pozornost i vozačima koji su uz njega automobilima prolazili cestom.
Žele i kanalizaciju
“Bilo je i vrijeme da se pokrene izgradnja punog profila”, komentirali su prolaznici.
A potrebno je bilo više od 30 godina planiranja te osam godina otkupljivanja zemljišta, početak radova odugovlačio se zbog trajanja dogovora sa stanarima, koji su odbijali prihvatiti ono što im se nudi dok nisu dobili stanove u svom susjedstvu. Još u travnju Skupština je prihvatila nagodbu između Grada i stanovnika Branimirove, kojom je deset vlasnika zgrade u Zavrtnici 15 dobilo šest stanova te četiri poslovna prostora i tri lokala u Banjavčićevoj, Ulici Crvenog križa te Ulici kneza Ljudevita Posavskog. Uz to, na ime razlike u vrijednosti nekretnina predviđena je isplata 11,6 milijuna kuna Programom gradnje objekata i uređenja komunalne infrastrukture za 2014. Odmah nakon izvlaštenja stvari su išle rapidnom brzinom pa je već sredinom rujna raspisan natječaj za izgradnju prometnice u vrijednosti devet milijuna kuna te onaj za instalaciju semafora, od milijun kuna.
– Posljednji je stanar otišao prije mjesec dana – komentirali su stanari dodajući da se vesele novoj prometnici. Možda njena izgradnja ubrza rješenje problema starih kućica u Bužanovoj koje nemaju kanalizaciju – kaže Vojo Božić, koji živi u jednoj od kuća.
‘Blejim hipnotizirano’
– Zato i tako hipnotizirano blejim u rušenje – dodao je Božić, dok njegov susjed Božidar Čehulić dodaje da su drveće na spornoj parceli počeli rezati još prošli tjedan. I dok je najveći dio imovinsko-pravnih zavrzlama dobilo konačan epilog sa zapadne strane nedovršene ceste, spor još traje zbog stanara s istočne strane ceste i križanja s Heinzelovom. Ondje je sporno zemljište na adresi Heinzelova 54c, čiji vlasnik vodi sudski spor s državom.
– Ništa se nije promijenilo i nikakav dogovor nije postignut! Pitajte Grad hoće li mijenjati trasu – rekli su stanari koje smo zatekli u dvorištu preko kojeg bi se trebao spojiti puni profil. Kako piše u lokacijskoj dozvoli, predviđaju se dvije prometnice s dva traka te središnjim pojasom rezerviranim za tramvaj, pješačke staze širine tri metra, dvosmjerna biciklistička staza... Grad Zagreb će nakon sljedeće sjednice Skupštine na sebe prenijeti i vlasništvo parcela kojima će prolaziti trasa.
- Te parcele se čiste kako se ne bi naselili ilegalni stanari. S gospodinom u Heinzelovom još pregovaramo - rekao je Milan Rendulić, pomoćnik pročelnika za ceste.
Pišete gluposti. Tko to u Bužanovoj nema kanalizaciju?