Zločesti smo jer smo pisali da im novi panoramski busevi ne mogu ispod gradskih nadvožnjaka – poručili su nam otprilike tako iz ZET-a, odakle su nam kazali, da opet parafraziramo, kako su autobuse za devet milijuna kuna kupili da voze posebnom, žutom linijom i nema veze što zbog svoje visine ne mogu zelenom ili crvenom jer njima voze drugi autobusi. E sad, budući da na tim linijama voze tri busa, a ovom jednom i novom žutom voziti bi trebala četiri isto tako nova autobusa, zanimalo nas je koliko se onda uopće tom posebnom rutom turista dosad i provozalo.
Više stane u jedan
Iz ZET-a to ne znaju, odnosno odgovorili su nam da prodane karte broje “u đuture”, a ne po linijama.
– Za sve tri linije, odnosno crvenu, zelenu i žutu, prodaje se jedinstvena karta po cijeni od 70 kuna za odrasle, a za djecu u iznosu od 35 kuna. Turist s kupljenom kartom može koristiti sve tri linije, a za vrijeme protekle sezone prodano je nešto više od 5500 karata – pojasnili su nam iz ZET-a, a mi se “bacili” na računanje.
Kao i kod 12 električnih turističkih autića, koji dnevno svi skupa prevezu jednog putnika, i ova je bila zanimljiva jer najjednostavnijom matematikom ispalo nam je da su panoramski busevi gradom na dan vozali – pet putnika. Da to elaboriramo, sezona buseva traje od 1. lipnja do 1. listopada, a u tom razdoblju, prema podacima sa ZET-ove internetske stranice, vozi se svaki dan. Odnosno, u četiri mjeseca punih 120 dana, što znači da se dnevno u sedam panoramskih buseva vozi 46 putnika, deset manje nego što ih sveukupno stane u jedan novi bus, kojem je kapacitet 55+1.
Nisu uvijek svi u prometu
Doduše, kažu nam u Sindikatu vozača i prometnih radnika ZET Zagreb, nije svih sedam autobusa svaki dan u pogonu, već samo tri ili četiri.
– Nema toliko ljudi koje bi trebalo voziti da bi svi panoramski autobusi svaki dan trebali prometovati – objašnjavaju nam u sindikatu kako je na cesti i dalje otprilike isti broj vozila koji je i bio prije nego što su se kupila četiri nova panoramska busa za devet milijuna kuna. Koja voze samo jednu, žutu liniju, zbog koje su kupljeni. I ne mogu ispod nadvožnjaka.
Video - Vozila koja je ZET nabavio u 2018.
Nije važno koliko se putnika preveze.Važno je da kum neki milijunčić u džep spremi.