POTREBNO 6815 PARKIRALIŠTA

Kako riješiti problem parkiranja u Zagrebu? Grad opet pita stručnjake za savjet

Ulaz u garažu Kvaternikov trg
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
1/4
05.07.2018.
u 11:01

Prva faza masterplana koji bi riješio probleme vezane za cjelokupan promet u metropoli već je izrađena, naručena je i druga

Čak 30 posto automobila koji prometuju središtem glavnoga grada u potrazi je za parkirališnim mjestom. A da bi se riješio problem manjka parkirališnih mjesta te sustigao standard drugih europskih metropola, potrebno ih je sagraditi, prema procjeni prometnih stručnjaka, još 6815. Taj se problem ne može riješiti, smatra gradonačelnik Milan Bandić, bez izgradnje novih podzemnih garaža. To rješenje podupire i studija nastala još 2007. godine, koja je izrađena na temelju natječaja Grada Zagreba. Ne bi bilo loše, stoga, razmišljaju u gradskoj upravi, da se situacija na terenu ponovno snimi te studija “pofriška” kako bi se problem mogao riješiti relevantnijim parametrima. Prva faza masterplana koji bi riješio probleme vezane za promet u Zagrebu, a u koje ulazi i nedostatak parkirališnih mjesta, već je izrađena, naručena je i druga.

Autom do stanice pa na vlak

No prvo se mora, objasnio je gradonačelnik, izmijeniti Generalni urbanistički plan. Jer studija rješavanja problema parkiranja u središtu Zagreba, koju je 2007. izradio danas umirovljeni prometni stručnjak te dugogodišnji dekan Fakulteta prometnih znanosti Ivan Dadić, više ne vrijedi zbog odluke Gradske skupštine donesene tri godine poslije, prema kojoj je zabranjeno graditi garaže u Donjem i Gornjem gradu.

– Posljednjih dana predsjednik Skupštine Andrija Mikulić imao je presicu kada je bilo govora o poskupljenju parkiranja i rekao je, ako se ne varam, da je jedna od mjera koja bi mogla smanjiti poskupljenje i poboljšati situaciju izgradnja garaža u centru grada. Evo prilike za predsjednika Skupštine i gradske zastupnike da u 7. mjesecu donesu zaključak prije izmjene GUP-a na jesen da se ukine ta famozna odredba iz 2010. godine – kazao je gradonačelnik Bandić. Studija profesora Dadića, naime, predlaže izgradnju do četiri etaže podzemnih garaža na Strossmayerovu trgu, u Preradovićevoj i Gajevoj ulici te ispod Trga Republike Hrvatske. No njihovom realizacijom, naglašava profesor Dadić, problem parkiranja u središtu ne rješava se potpuno, već je za to pitanje potrebno gledati puno šire.

– Daleko od toga da garaže nisu potrebne. Ona u centru Cvjetno je najpopunjenija, a najskuplja je u gradu. U Beču također imate garažu odmah pokraj katedrale. No ponajprije se mora raditi na kvalitetnijem javnom gradskom prometu te željezničkom prometu. Tako se to radi u svim gradovima u svijetu. Od Edinburgha do Glasgowa, primjerice, ima 60 kilometara željezničke pruge i uz svako stajalište postoji parkiralište na kojem ljudi ostavljaju svoje automobila te odlaze na vlak. Isto je i u svim njemačkim gradovima, a kod nas je željeznički promet potpuno zapostavljen – kaže Dadić.

U centru Beča – 4 eura

Na problem manjka parkirališnih mjesta već godinama upozorava SDP-ov zastupnik u Skupštini Zvane Brumnić, koji tvrdi da se sve što se u prometu u Zagrebu izgradilo u posljednjih 20 godina, od parkirališnih mjesta do javnih garaža, izgradilo bez cjelovite prometne studije i potpune analize, a da bi se garažama trebao osigurati veći broj parkirališnih mjesta, smatra i Grgo Jelinić iz Stranke međugeneracijske solidarnosti Hrvatske. Parkiranju se u Europi, pak, pristupa i visokim cijenama ili naplatom ulaska u centar grada. Želite li se parkirati pokraj Bečke državne opere, sat vremena platit ćete četiri eura.

Pogledajte i galeriju: Najgori od najgorih: Možete li vjerovati da su se ovako parkirali?

Ulaz u garažu Kvaternikov trg
1/21

Komentara 8

DO
doktorica
08:32 06.07.2018.

pitajte Bandića,on je taj "stručnjak".

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
11:33 05.07.2018.

Hm, nekad u komunizmu, u kockici je bilo smješteno dosta Vladinih ureda i Ministarstava, jer tamo ima parkirnih mjesta koliko hoćeš. E, a onda su gospoda novokomponovani političari, odlučila sve to natrkeljati na Gornji grad, jer smo sada valjda, svii ponovo plemenitaši. Gornji grad ima prometnu infrastrukturu rađenu za dvije kočije i četiri konja i još se uvijek tresem kad se sjetim genijalnog rješenja na koji naćin je tamo riješeno parkiranje, kojeg nema. Pauk, kazne, svađe, natrag svi u garažu Tuškanac, dnevne parkirališne globe kao karte cjelodnevnog prava parkiranja u cijelom gradu, a kartu ne možeš kupiti, nego ti je komunalni redar nalijepi kao globu, a onda ti trčiš u poštu to platiti uz poštansku naknadu. Na početku Mesničke na tabli sve je to opisano i izgleda kao dnevne novine sa sto podataka, nakon kojih ti ništa nije jasno, a slova su za čitanje povećalom. Kako hrvati žele u krevetu, umjesto sa ženom, spavati sa automobilom, gužve su i dalje besmislene. Nema auta u centru, osim vozila za dostavu robe do 8 ujutro - i točka. I sve riješeno. Ili, iako se ne slažem s Banditićem u ničemu ali u ovome da, - sat vremena 50 kuna. Pa ko voli, nek izvoli.

DU
Deleted user
22:36 06.07.2018.

Bandić laže za cijeli prometni ured jer je primjerice obećao garažu s 5 podzemnih i 5 nadzemnih katova kad je poklonio privatnom , investitoru na 5 godina 3 ulice (kurelčeva, Vlaška x2 i Bakaćeva) kao i parking u Kurelčevoj za za vrijeme gradnje + zauvijek kao "dvorište" privatnom monstrumu od građevine sav taj prostor bez pristupa ičemu što je to ruglo zauzelo .......PROMET sjever -jug Medveščakom i Palmotićevom sveden je na jednu traku i svaki su dan kolapsi radi tog izuma efendije izbosne......itd, itd, itd,.... Kako stvari stoje ni Bog osobno mu ne može ništa pa će generacije trpjeti te "stručne "poteze spomenutog Pinokija......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije