Potpuno nova vizura Savske ceste i okretišta na Savskom mostu predviđena je studijom Intermodalni putnički terminal Sava – sjever. Taj terminal na jednom bi mjestu spojio autobusni, tramvajski i željeznički prijevoz, taksi službu, a do terminala bi se dolazilo automobilom ili biciklom pa presjedalo na jedno od spomenutih prijevoznih sredstava.
Početak gradnje nepoznat
No, kad bi se terminal počeo graditi i koliko bi koštao, još uvijek je nepoznanica.
– Trenutačno je sve u fazi studije, tek kad se naprave projekti moglo bi se otprilike znati koliko će sve koštati – rekao je mr. sc. Stjepan Kelčec-Suhovec, voditelj te studije koja je dio projekta Civitas Elan sufinanciranog novcem EU.
Terminal bi se gradio u dvije faze. U prvoj bi se napravilo željezničko i tramvajsko stajalište jer su Hrvatske željeznice jedini vlasnik tog dijela zemljišta. U drugoj fazi gradio bi se ostatak terminala na zemljištu većinom u vlasništvu Grada. No, postoje i privatni vlasnici, pa bi se trebali riješiti imovinskopravni odnosi.
– Terminal bi se gradio u sjevernom dijelu trokuta omeđenog Savskom cestom, lijevim nasipom rijeke Save i željezničkim nasipom na kojem su pruge Zagreb – Sisak i Zagreb – Rijeka – objašnjava Kelčec-Suhovec.
Na prugama Zagreb – Sisak i Zagreb – Rijeka sagradili bi se peroni, a postojeći visoki nasip zamijenio bi se vijaduktom na kojem bi se sagradila stajališta za gradski i prigradski promet. Ispod vijadukta planiraju se informativni punktovi, javni zahod, kafići i parkirališta za bicikle s ukupno sto mjesta. Tramvajsko stajalište kod križanja Savske s Veslačkom pomaknulo bi se ispod željezničkog nadvožnjaka i Ulice Ćire Truhelke.
Garaža sa 320 mjesta
Izlazni peron autobusnog terminala bio bi uz stajalište željeznice i novoplaniranog tramvajskog stajališta na Savskoj. Tako bi putnicima prijelaz s autobusa na tramvaj ili vlak bio brži. Ispod autobusnog terminala predviđa se podzemna garaža sa 320 mjesta. U njoj bi parkiranje vjerojatno bilo po povlaštenim cijenama, ali je zamišljeno da u garaži parkiraju putnici koji dođu automobilom i dalje idu javnim prijevozom.
U ovom gradu puno se priča a malo se ozbilnih i pametnih poslova (prometnih rješenja) radi ....