trebale joj 4 godine

U pogon ide punionica plina za ZET-ove autobuse

Punionica plina
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
07.11.2013.
u 10:53

Svih 60 kupljenih autobusa moći će biti na zagrebačkim prometnicama u isto vrijeme.

Za desetak dana u pogon će biti puštena plinska punionica za ZET-ove autobuse pa će, nakon nekoliko godina, svih 60 kupljenih autobusa moći biti na zagrebačkim prometnicama u isto vrijeme.

Punionica za autobuse na plin, koji su kupljeni 2009. godine, sagrađena je pokraj ZET-ove garaže u Podsusedu, a istodobno će se moći puniti nekoliko autobusa, što nije bio slučaj s punionicom u sklopu Gradske plinare, u kojoj su se do sada autobusi opskrbljivali plinom, za što im je bilo potrebno punih 45 minuta. Za svaki autobus u novoj punionici koja se trenutačno testira u prosjeku će trebati samo četiri minute.

Osim ekologije, važna je i ušteda na cijeni energenata jer je plin znatno jeftiniji od dizelskog goriva. ZET od 430 autobusa (prosječne starosti 6,8 godina), ima 60 autobusa na plin (40 zglobnih i dvadesetak klasičnih), a svi su ostali na dizelska goriva.

Ušteda plina u odnosu na dizelsko gorivo bila je oko 40 posto 2009. godine, no povećanjem njegove cijene u odnosu na cijenu dizelskog goriva ta je ušteda pala na oko 17 posto. Iako je ZET trenutačno u financijskim teškoćama, u planu za idućih nekoliko godina je kupnja još 40 autobusa na plin .Investicija ZET-a u gradnju punionice iznosi 6 milijuna kuna.

Komentara 2

TO
tovaravot
11:22 07.11.2013.

samo niste rekli da se ti Iveco plinski autobusi raspadaju nakon pola godine.. što sa švabom nije slučaj.. curi im voda iz klime po ljudima u busu, straga se jako grije (a tek ljeti), sve se trese i proizvodi bukuu a da ne pričam kak "ne idu s mjesta" na brdskim linijama gdje ih često stavljaju i gdje svaki malo veći brijeg jedva izvuku u prvoj brzini.. jest dizel skuplji, al busevi su i kvalitetniji, čvršći, lakše i brže idu.. a i osjećaj sigurnosti je tu.. Iveco - sranje

VI
Vito
08:58 08.11.2013.

Pitanje: Za što su nam uzeli 6.000.000 kuna? Zašto nisu kupili cijev, "pištolj" i ugradili u već postojeću punionicu? Sigurno bi bilo jeftinije Pogotovo što su "u gubitcima" Da, malo je "izvan ruke", ali to su mogli napraviti prije šestviti prije šest godina pa razmislite o količini bespotrebnog trošenja dizela Ne smijete zaboraviti da je ta punionica izgrađena baš za ZET-ove autobuse na plin 1987.g. kad je gradu poklonjen prvi autobu na plin Uz to, postojeći autobusi, većina novije generacije, može bez problema voziti i na plin, bez ikakvih preinaka motora Samo ako ZET to stvarno i želi I to stvarno od 1987.g. Pitajte proizvožđače ZET-ovih autobusa - Mercedes, koji proizvodi dizel motore namjenjene i pogonu na plin uz promjenu u vožnji, gle čuda, od 1987.g.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije