Stara je vijest da Zagreb pohode rijeke turista i da ljeti metropola živi punim plućima. Ove godine, izgleda, posebice, a već nekoliko godina veći dio tog života prolazi kroz ulicu koja je nezaobilazna pri svakom izlasku. No posljednjih nekoliko godina Tkalčićeva proživljava drugu mladost. Kada prođete kroz čudesni koloplet boja i mirisa koji danas prožimaju tu popularnu ulicu, nije teško uočiti da se umjesto niza manjih danas ističe nekoliko većih lokala koji čine okosnicu ponude, nešto što je Tkalčićevoj nedostajalo 80-ih i 90-ih godina – History, pivnica Mali Medo i Melin.
Inventivna ulaganja
– Tkalča se profilirala kao turistička ulica i nezaobilazna je. Turističke ture obično stanu ispred katedrale nakon čega se preko Dolca i Trga Petrice Kerempuha turisti spuštaju u Tkalčićevu – reći će nam Mladen i Goran, "frontmeni" popularnog Melina, te nastavljaju kako su novi život Tkalče uvjetovala kapitalna i inventivna ulaganja.
– Melin je jedno takvo inventivno ulaganje, u kojem smo drukčijim uređenjem, koje je osmislio Renato Huljev, uveli jazz-program gdje često nastupa ekipa koja je "pobrala" Porine. Takvu kombinaciju Zagreb još nije vidio, a Melin je dobio cool efekt koji ljude privlači više od glazbe – kažu ljudi iz Melina.
No, "problem" Tkalče bio je kako ljude motivirati da se približe unutrašnjosti ulice. Prije četiri godine otvoren je History, jedan od najprofiliranijih lokala ne samo u Tkalčićevoj, nego i u gradu. Potpuno ga je osmislio vlasnik, nekadašnji Dinamov centarfor Josip Šimić.
– Tkalčićeva je buknula zbog novih objekata, ali i zbog stranaca koji su zadnjih godina počeli masovno pristizati. Novi lokali poput našeg pružili su im atraktivnu destinaciju. History je osmišljen tako da se u njemu pronađu svi, a naš klub u podrumu jedini u Zagrebu ljeti radi 90 dana neprekidno, svake noći do 4 ujutro. Turisti traže autohtone proizvode pa smo ove godine krenuli i s hranom – kaže Historyjev "marketingaš" Domagoj Perković. Da je Tkalča više nego ikada dosad ulica za sve, potvrdili su nam i gosti. Josip Knežević i Ferdinand Tica često dolaze.
– Lijepo je sjediti jer je hladovina, svježe je. Usluga je odlična, tako da uglavnom ne mijenjamo ovo naše mjesto ispod crkve – kažu.
Grad još može pomoći
Blizina parkirališta u Kaptol centru jedan je od razloga što Tkalču često posjećuju Martina i Gorana.
– Sada je ovdje super, sve se događa u Tkalči. Čak i kada si sam, nije ti dosadno – kažu nam dvije Zagrepčanke.
Kada je riječ o pivnicama Mali Medo i pivovari Medvedgrad, znamo da je relativno mali lokal otvoren 2007. prerastao u nezaobilaznu lokaciju pri prolasku Tkalčićevom.
– Ovoj se ulici jednostavno dogodio Zagreb! Turistička zajednica napravila je svoje da turisti dođu nakon što smo ušli u EU – govori Robert Čović, voditelj Malog Mede koji ističe da je stranim turistima ponuda domaćeg piva i hrane iznimno atraktivna te kako se zbog toga u Tkalčićevoj može uspješno poslovati. Zajedno History i Mali Medo zapošljavaju oko 150 ljudi, kojima treba pribrojiti i druge koji za njih obavljaju usluge ili nabavu.
– Svi govore kako smo se svi proširili, a nitko ne vidi koliko ljudi radi kod nas – kaže Robert i dodaje kako Grad ima prostora da Tkalča bude još atraktivnija.
– Redari su previše rigorozni, stanari i dalje teško prihvaćaju da sada u Zagrebu turizam raste eksponencijalno i da bi trebalo dopustiti dulje radno vrijeme. Ljudi su odlučili da im je ovdje lijepo jer se dolazi bez opterećenja, ponuda je puno veća, a mi smo jednostavno kotačići za koje se ljudi vežu, ništa puno više od toga – kažu naši sugovornici.
Super ! Nesto pametno i pohvalno da se u Zagrebu nesto ljepog dogaza .