U nizu bojkota u Hrvatskoj, od onog trgovina pa štrajka učitelja, danas su u bojkotu zagrebački vozači taksija. Naime, bojkot će trajati od 12 do 20 sati, u Zagrebu, a u tom periodu će ugasiti aplikacije Uber i Bolt preko kojih dobivaju vožnje. Razlog? Žele podići cijene svog rada. Traže da se minimalna cijena starta poveća na pet eura i da provizija bude fiksna.
Taksist pod nadimkom Skyliner koji ima popularan YouTube kanal pokrenuo je ovu priču o bojkotu i najavio da je ovo tek prvi korak jer želi da aplikacije podignu cijene. - Trajni bojkot trajat će dok Uber ne postavi poštenu tarifu koja odgovara vozačima. Mi glasamo svojim radom i odabiremo za koga ćemo raditi. Oni se natječu preko naših leđa tko će biti jeftiniji i smanjuju cijene. Nas vozače su uzeli zdravo za gotovo, a mi ovce vozimo. Ubit će nam ovaj posao koji volimo - rekao je Skyliner. Ono što smeta vozače je da uglavnom u sat vremena zarade između 7,5 i 15 eura ako u to ne uračunaju gorivo... Osim toga, taksisti kažu da su cijene preko spomenutih aplikacija u drugim hrvatskim gradovima znatno više. Bojkot koji danas rade vozači u Zagrebu, početkom veljače napravili su oni u Splitu.
VEZANI ČLANCI:
Nakon svega javili su se iz Bolta s pojašnjenjem. Njihov priopćenje prenosimo u cjelosti: - Bolt platforma za vožnje na zahtjev ne bilježi odstupanja tijekom današnjeg bojkota – korisnici i dalje uredno koriste uslugu vožnji, a broj dostupnih vozača i dalje je stabilan zahvaljujući širokoj mreži više tisuća aktivnih partnera vozača čime je osigurana kontinuirana pokrivenost i dostupnost. Jednako tako, tijekom svih dosadašnjih prosvjeda u Hrvatskoj, usluga putem Bolt platforme ostala je dostupna korisnicima. Kao i prethodnih godina, nakon sezonskog pada potražnje u siječnju i veljači, s prvim znacima lijepog vremena, bilježimo očekivani porast u broju zahtjeva za vožnjama od strane korisnika Bolt platforme. Prateći uobičajeni trend sezonskog rasta potražnje, prošli tjedan je zabilježeno 15% povećanje bruto zarade po satu partnera vozača u odnosu na prvi tjedan ožujka - stoji u priopćenju pa se nastavlja:
- Bolt ostvaruje prihod isključivo putem provizije koja iznosi 25%, kojom financira sve troškove platforme: troškove tehnologije (razvoj i održavanje aplikacije, serveri, navigacija), timova za korisničku podršku i sigurnost, marketing, operativne timove, pravne i financijske usluge, ljudske resurse te najam i održavanje poslovnih prostora. Cijene vožnji na Bolt platformi određuju se dinamički, na temelju analize realnog vremena – uključujući potražnju, dostupnost vozača, lokalna događanja, vremenske uvjete i povijesne trendove. Takav pristup osigurava pouzdanu uslugu uz unaprijed transparentno prikazane cijene. Optimalne cijene vožnji zadovoljavaju potrebe naših korisnika koji nam kontinuirano daju povratne informacije kako se, zahvaljujući razvoju platformi, kultura transporta promijenila gdje prijevoz više nije luksuz već lako dostupna i praktična usluga za sve građane i to za različite prigode. S druge strane, povećana potražnja vožnji omogućuje našim partnerskim vozačima veću aktivnost, više prilika za zaradu i konkurentne naknade, čime stvaramo održiv i pravedan sustav za sve sudionike. Bolt uvažava potrebe korisnika i partnera vozača – pružajući im stabilan prihod, sigurnost i fleksibilnost. Prema svim partnerima odnosimo se s poštovanjem, uz jasno definirane i transparentne uvjete suradnje dostupne u Boltovim Terms & Conditions. Podržavamo pravo partnera vozača na izražavanje svojih stavova, cijenimo otvorenu komunikaciju i povratne informacije partnera vozača koje su ključne za kontinuirano unaprjeđenje naših usluga i podrške.
U gradu Zagrebu su profesionalni taxisti jedino vozači Radio taxija Zagreb koje se zove na telefon 1717 (plavi transparenti), oni imaju licence za rad i svoje udruženje. Svi drugi su prijevoznici samo sa vozačkom dozvolom, sada već Nepalci i sl.