Upola manje poginulih, 18 posto manje nesreća i 13 posto manje ozlijeđenih zabilježeno je na zagrebačkim prometnicama prošle godine u odnosu na 2012. godinu, barem kada su u pitanju prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala.
Precjenjuju sposobnosti
Statistika je to koju je u prostorijama zagrebačke policije u petak predstavio Viktor Forjan iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave zagrebačke.
– Lijepo vrijeme i proljetne temperature i ove godine izmamile su brojne motocikliste na prometnice. Poznato je da se najčešći prekršaji i greške motociklista događaju zbog toga jer oni u pravilu, a osobito na početku sezone precjenjuju svoje vozačke sposobnosti. Dio njih uopće ne koristi zaštitnu kacigu, voze prebrzo, često i po nogostupima i kroz pješačke zone – ističe Forjan.
Grafika: Jelena Vuković
U Zagrebu su ove godine u samo četiri dana smrtno stradala dva motociklista, 5. ožujka na Mostu Mladosti u Zagrebu poginuo je Josip Renato Tončić (31) jer je ušao u zavoj vozeći prebrzo, a 9. ožujka u Zaprešiću je poginuo Dražen I. (45) nakon što je sletio s ceste i ugradio u ogradu.
Nije iznenađenje da je očevid pokazao da je uzrok nesreće opet – neprilagođena brzina.
Najranjivija skupina
Iako je poznato da su vozači motocikala jedna od najranjivijih skupina u prometu, treba istaknuti i kako su oni sami skrivili većinu najtežih nesreća u kojima su sudjelovali. Prošle godine u pet od ukupno sedam nesreća u kojima su poginuli vozači motocikala odgovorni su sami motoristi, dok su za po jednu odgovorni vozač bicikla i autobusa. Često se u nesrećama u kojima sudjeluju vozač vozila na četiri kotača i motociklisti zna dogoditi da vozač automobila ne pričeka dolazak policije.
– Ako pobjegnete s mjesta nesreće, za kazneno djelo nepružanja pomoći prijeti kazna zatvora do 3 godine, dok za izazivanje nesreće u cestovnom prometu maksimalno 12 godina zatvora – kaže Forjan.