Gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet prisustvovali su otvorenju 46. međunarodnog sajma knjige, Interliber 2024, nakon čega su održali redovnu konferenciju za medije.
Konferencija je započela pitanjem o Jakuševcu. – Jučer je bilo godinu dana od prvog odrona, početkom siječnja, nakon prve istrage smo utvrdili da je otpočetka gradnje, odnosno te faze sanacije 2000. godine bilo problema s vodom na samom odlagalištu. Već tada su upozoravali na statiku. Vidjeli smo iz različitih dokumentata da to nisu uspjeli riješiti, mi smo uvjereni da je to razlog. Međutim, Općinski sud provodi sam istragu, angažirali su sudske vještake, a mi smo kroz Holding pokrenuli postupak osiguranja dokaza i prema onome što je sada dostupno izgleda da i oni imaju indicije da je uzrok nakupljanje vode. Međutim, trebamo pričekati finalno izvješće i da istraga završi, to će vjerojatno biti do kraja godine. Cjelokupna sanacija može ići tek kada se utvrdi uzrok – rekao je Tomašević.
Plan je da Centar za gospodarenje otpadom bude gotov do 2028. godine, rekao je Tomašević. Nakon studije izvodljivosti će biti poznato hoće li Zagreb graditi energanu ili će plaćati privatnim tvrtkama da rade taj posao, dodao je. – Uskoro ćemo prezentirati idejni projekt – napomenuo je.
– Kampus u Borongaju je jedan od najbitnijih strateških projekata u Zagrebu, na tu temu je Grad sa Sveučilištem održao niz sastanaka. Ono što je zadatak Grada je unaprijeđenje prometne infrastrukture, kapitalne investicije su na Državi i primarno na Sveučilištu. Što se tiče prometne infrastrukture, za produženje tramvajske pruge od Vukovarske do Kapmusa, treba riješiti imovinsko-pravne odnose. Tu smo u postupku novelacije idejnog projekta s ishođenjem lokacijske dozovole i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa – objasnio je gradonačelnik. HŽ Infrasturuktura bi trebala preseliti željezničku stanicu prema kampusu, mi radimo podvožnjak prema Mandlovoj za cestovni promet. Međutim, dogovor je bio da bi drugi podvožnjak trebao biti investicija HŽ Infrastrukture, dodao je.
Gradonačelnik se osvrnuo i na postavljanje stupića na nogostupe. – Podijeljene su tisuće kazni za nepropisno parkiranje, ali dok su kazne za nepropisno pakiranje 30 eura ili 15 ako se plati odmah, to ljude neće odvraćati od kršenja propisa. Nažalost one su tako određene zakonom, to je jedan od razloga zašto smo imali sastanak s MUP-om kako bi se kazne podigle – rekao je.
A hoće li nam drug tomek objasniti kako se voda nakiupljala i tko je za to kriv - onaj nesposobnjaković kojeg je dovukao vić, ili on tako lep i pametan? Već tri i pol godine slušamo o projektima, strateškim projektima, kapitalnim projektima, najevćim projektima, a "uskoro" će nam i štaksi svašta nešto prezentirati. Rezultata i dalje nema, osim zalijevanja asfalta i klupa kantama boje, a to sve skupa izgleda prejadno, sklepano, otrcano, ofucano, zapušteno, prljavo..... Ne hvali se taj lik, koji se kliče gradonačelnik o tome kako nisu u stanju pripremiti prema propozicijama dokumentaciju za sufinanciranje projekata iz EU. Koliko su ih već do sada popušili i koliko je to storina milijuna EUR-a? Ali kad uloži par desteaka tisuća ili koju stotinu tisuća eura u mackanje nekakvih gluposti, to žvaču i ističu mjesecima. Svakako nedostojno jednog glavnog grada, naročito u usporedbi s ostalim gradovima u EU, a i u Hrvatskoj.