Računi za vodu ovih su dana šokirali većinu potrošača. Povećanje cijene vode za tisuću posto gospodarstvenike je natjeralo na masovno pisanje žalbi, a pristigli računi za ožujak iznenadili su i građane.
Nejednak obračun
Dio građana dobio je nove račune s novim cijenama i potrošenom vodom u ožujku, dok će najveći dio građana veće račune dobiti tek u svibnju. Naime, iz Vodoopskrbe su istaknuli kako račune šalju s jednim mjesecom zaostatka pa će većina potrošača račune ovih dana platiti tek za veljaču. No, naravno, nisu zaboravljeni, pa će im sva potrošena voda od 1. ožujka, otkad je stupilo na snagu poskupljenje, na naplatu doći u svibnju.
Oni pak potrošači koji su dobili nove račune ističu kako u novom obračunu ima mnogo nelogičnosti. Isto su potvrdili i iz Udruge potrošača gdje su istaknuli da se nova fiksna naknada od 18,41 kuna mora plaćati po vodomjeru, a ne po svakom stanu kao što u Vodovodu žele.
– Nije bitno koliko je stanova, ako stanari imaju zajednički vodomjer, prema važećem zakonu moraju platiti jednu fiksnu naknadu koju će dijeliti međusobno kao i potrošenu vodu – ispričao je Igor Vujović iz Udruge za zaštitu potrošača.
Naknada za održavanje
Iz Vodoopskrbe su to demantirali kazavši da se svakom korisniku u stambenoj zgradi obračunava zasebna fiksna naknada mjesečno.
– Fiksna naknada pokriva troškove koji nastaju kao posljedica priključenja na komunalne vodne usluge te je svaki korisnik dužan podmiriti navedene troškove u koje, osim održavanja samog priključka ulaze i troškovi očitanja vodomjera, obrade čitanih podataka, izrade i dostave računa za isporučene – kazala je Ana Glavan iz Vodoopskrbe. Još u nepovoljnijem položaju od kućanstava našli su se gospodarstvenici kojima su fiksne naknade, kao što smo već pisali, od 55 do 550 kuna, ovisno o debljini cijevi.
– Dobila sam račun u kojem se pozivaju na fiksni dio od 250 kuna prema debljini cijevi, ali imamo tehničku dokumentaciju zgrade prema kojoj su priključci puno manjeg profila. Takav veliki profil vodi samo do glavnog vodomjera pa smo svi uputili pritužbe – požalila se Dragica Mišura, ugostiteljica iz Ferenščice.
Živimo u državi koja je među najbogatijima na svijetu po vodi, pa trošimo samo oko 4% kapaciteta. No svejedno plaćamo skupu vodu, a da sve bude po zakonu i logično pobrinulo se 10000 naknada uz vodu (slivne vode, održavanja samogg priključka, debljine cijevi, očitavanja vodomjera i njihovi obračuni, kreiranje računa, pa naravno i dostava istih ... ili ukratko ljudska pohlepa). Vrlo slično je i sa plinom - samo tamo smo prodali svoje rezerve Talijanima i Mađarima i tko zna kome ne, pa nam oni određuju cijene kako im paše (ukratko ponovno ljudska pohlepa).