detalji iz godišnjeg plana

Veliki planovi ZET-a: Od jeseni linija 6 mijenja odredište, a uvodi se i nova autobusna linija

Zagreb: Zbog kvara na šestici na okretištu ?rnomerec došlo do kra?eg zastoja u prometu
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
1/5
28.02.2024.
u 08:00

Na jesen bi se tramvaji 7 i 14 trebali vratiti na uobičajene rute, a preduvjet je završetak radova na Jadranskom mostu, čija finalna faza počinje u subotu uz novu regulaciju prometa. Od rujna namjeravaju uvesti i autobusnu liniju 117, koja će spajati Črnomerec i Jarun

Jedna od ikona Novog Zagreba, tramvaj linije šest, koji je desetljećima ponosno metropolom pronosio ime kvarta Sopot kao svoje posljednje stanice, od jeseni bi mogao produžiti trasu. Prema planovima ZET-a, naime, nakon dovršetka radova na sanaciji Jadranskog mosta šestica bi trebala voziti do okretišta ispod rotora u Remetincu.

Tako bi umjesto natpisa Sopot od početka sljedeće školske godine na tramvaju trebalo stajati “Arena Zagreb”, a šestica bi dobila i četiri nova stajališta te povezala cijeli novozagrebački prsten. A kako bi se zadržao broj polazaka, navodi se u godišnjem planu poslovanja javnog gradskog prijevoznika, na liniju namjeravaju dodati još tramvaja. Zato u 2024. nije u planu rashod nijednog tramvaja iz ZET-ove flote, čija je prosječna starost 29,6 godina.

U međuvremenu bi, nakon što je isporučen prvi primjerak koji, posjetimo, vozi na linijama 9 i 12 od kraja lanjskoga prosinca, trebalo stići i preostalih 10 rabljenih tramvaja iz Augsburga. Na drugim se linijama ne planiraju bitnije izmjene, osim što će se tramvaji 7 i 14 vratiti na uobičajene trase. Odnosno, sedmica će ponovno voziti od Dubrave do Savskog mosta kroz Novi Zagreb, a četrnaestica će opet prometovati rutom od Mihaljevca preko Jadranskog mosta do Zapruđa.

22.09.2023., Zagreb - Danad, povodom sredisnjeg dogadjaja Europskog tjedna mobilnosti, dana bez automobila, Grad Zagreb je za sve gradjane osigurao besplatan javni gradski prijevoz tramvajima, autobusima i uspinjacom sa zeljom da se gradjani barem na jedan dan u godini odreknu voznje svojim automobilima i zamjene ga javnim gradskim prijevozom. Photo: Patrik Macek/PIXSELL
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

To bi trebalo biti u rujnu jer u subotu počinju završni radovi sanacije Jadranskog mosta, koji će trajati šest mjeseci, a zbog njih se uvodi i posebna regulacija pa će se voziti na zapadnoj strani na dva sužena prometna traka u svakom smjeru, stoga se očekuju gužve.

Povratkom linija 7 i 14 na stare trase, ali i produženjem rute šestice, vjeruju pak u ZET-u, poboljšat će se povezanost Novog Zagreba, a tramvaji koji onuda prolaze trebali bi biti i brži nego dosad. Implementirat će se, naime, pametno upravljanje prometom koje će paliti semafore kada se detektira prilazak tramvaja i tako mu davati prednost u odnosu na ostala vozila, a rješenje će se uvesti i na ostalih oko 150 raskrižja s tramvajima u metropoli.

Što se tiče autobusnog prometa, u planu je jedna nova linija, broj 117, koja će spajati Črnomerec i Jarun, a uvest će se od rujna. Polasci će biti svakih 30 minuta.

Komentara 3

EZ
ezer
09:02 03.03.2024.

Zar nije jednostavnije produžiti liniju 118 do Jaruna umjesto nove linije s Črnomerca.

Avatar Make my day
Make my day
19:39 01.03.2024.

Na jesen će pisati odredište: "Arena Zagreb"?!? Za one koji nisu iz Zagreba okretište Remetinec nalazi se jedan kilometar od Arene Zagreb.

Avatar neugodan
neugodan
11:15 29.02.2024.

FALA TI BOZE

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije