Da Sveti Ivan Zelina ne smije biti samo asocijacija za propale bazene, te da treba intenzivno raditi na turističkom potencijalu grada, smatra Marinka Zubčić, nova direktorica Turističke zajednice u Zelini.
– Cilj mi je vratiti grad na hrvatsku turističku mapu, gdje i zaslužuje biti, samo treba prezentirati sve njegove ljepote i prednosti – govori rođena Riječanka koja se u Zelinu doselila prije šest godina. Ima dugogodišnje radno iskustvo u turizmu, a posebno se specijalizirala za izradu i pisanje turističkih projekata.
Uskoro i smještaj
– Noviteta u radu će biti mnogo jer imam puno ideja, a nadam se da će mi i moji sugrađani pomoći sugestijama – rekla je nova direktorica koja je na čelo TZ-a došla krajem svibnja, i to nakon dva natječaja. Prvi je put postavljena 15. travnja. Zelina je imala samo savjetnika za turizam, no zbog razvoja turističkog potencijala, pokazala se potreba i za odabirom direktora ili direktorice Turističke zajednice. Ipak, prvi je natječaj poništen zbog proceduralne greške pravnika koji ga je sastavljao. Natječaj je ponovljen, a kada je Marinka Zubčić krajem svibnja i konačno imenovana direktoricom, odmah je krenula u realizaciju projekata.
– Postoji nekoliko manifestacija koje se tijekom godine održavaju u Zelini i koje privlače turiste, ali treba još puno raditi na njihovu obogaćivanju, da postanu širi turistički proizvod – objasnila je Zubčić te istaknula, prije svega, izrazit potencijal vinskog turizma u Zelini. Izložba vina koja je upravo prošlog tjedna održala u Zelini 47. put izvrstan je primjer, no treba raditi na razvoju cjelogodišnjeg kontinentalnog turizma. Tu u prilog gradu, kako kaže Zubčić, svakako idu klima i geografski položaj. Naime, Zelina je smještena veoma blizu Zagrebu, ali se nalazi i na spoju četiriju županija tako da su i stanovnici brojnih drugih gradova potencijalni turisti. Direktorica je napomenula i da, osim vinara, treba istaknuti brojne druge pojedince, obrtnike i kulturno-umjetnička društva koja mogu puno ponuditi, a svakako Zelingradske vitezove čiji je turnir već postao hrvatski brend.
– Svakako, ne smije se zaboraviti niti na stare bazene koje treba revitalizirati, ali moramo razviti i druge oblike turističke ponude – rekla je Marinka Zubčić te napomenula kako se zasad ipak treba usredotočiti na jednodnevne izlete budući da Zelina još uvijek nema značajne smještajne kapacitete. No i to će se, kako doznajemo, promijeniti već od ove jeseni. Direktorica najavljuje da će pokušati prenamijeniti vinske kleti u smještajne jedinice. Radit će se na otvaranju malih obiteljskih apartmana, jačanju biciklizma i promoviranju OPG-ova.
– Uskoro krećem u izradu novih karata grada i vodiča koje do sada uopće nismo imali. Također, u pripremi su karte šetnica, biciklističkih staza te razni prospekti s turističkim lokacijama – kazala je Marinka Zubčić koja je već pokrenula prvu novu manifestaciju u Zelini. Naime, od svibnja se svake druge subote u mjesecu održava Četrkovec – svetoivanjski sajam.
Novi sajam 13. lipnja
– Na pokretanje sajma potaknuo me jedan proizvođač ekološki uzgojene hrane iz Svetog Ivana Zeline koji svoje proizvode prodaje diljem Hrvatske, a u Svetom Ivanu Zelini ljudi namirnice kupuju u trgovinama – objasnila je Zubčić te napomenula kako je važnost sajma u povezivanju proizvođača i kupaca. Prvima će dati priliku da prodaju, a drugima da dođu do svježih i zdravih namirnica. Prvi je sajam prošlog mjeseca prošao izvrsno, kaže direktorica, a još se više izlagača očekuje ove subote, 13. lipnja, na drugom izdanju manifestacije koja je ime dobila prema tradicionalnom sajmu koji se održavao u Gradu.
Ova gore i gradonacelnik Zeline su samo marionete bogatih seljaka koji odlucuju o sudbini Zeline...