Zbog rastrošnosti, vozači zagrebačke gradske uprave išli su na tečaj “štedljive” vožnje, a kako saznajemo u HAK-u, neki su uspjeli smanjiti potrošnju na 100 kilometara i za više od sedam litara goriva, odnosno 70-ak kuna.
Rasipna politička elita grada očito je dojmila i vozače, pa s gasom čini se ne štede. Neki su na 100 kilometara trošili i do 20 litara benzina!
VW Passat R36
– Profesionalni vozači osobnih automobila, poput onih iz Poglavarstva posebna su skupina vozača jer imaju ogromno iskustvo. Na trasi koja je bila dugačka devet kilometara prezentirali smo im ekovožnju. Prvo su vozili krug svojim stilom vožnje, a nakon toga su uz upute trenera odvezli taj isti krug ekovožnjom, i moram reći da su bili dosta zanimljivi rezultati. Naime, uštede su se kretale i do 7 litara na 100 kilometara – kazao je Mladenko Kordić, voditelj odjela provedbe vozačkih ispita u Hrvatskom autoklubu.
Kordić smatra da su testne vožnje s vozačima poglavarstva od kojih neki koriste i sportske jurilice kao što su VW Passat R36 tek početak, i da će slične tečajeve ponuditi i vozačima Vlade, stranaka, državnih institucija.
– Ovo predstavlja jedan početak implementacije ekovožnje u praksu. Ovdje je razvidno da se dalo zaključiti da ekovožnja doista donosi velike dobrobiti, da ne pričamo o zagađenju okoliša i ekonomskim uštedama – nastavio je Kordić koji je službenim vozačima Gradske uprave, njih 31, naučio prometnim finesama koje u gradskoj vrvi potrošnju mogu smanjiti i do 40 posto.
Izbjegavati mijenjanje brzine u krivini, gasiti klimu i grijače sjedalica te što prije prebaciti u višu brzinu samo su neke od “caka” koje su naučili Bandićevi automobilisti.
Podrška Grada Zagreba
Predviđeno je da će u projektu ECOWILL, odnosno programu za promicanje moderne i inteligentne tehnike vožnje sudjelovati u narednom vremenu oko tisuću vozača. Iz HAK-a najavljuju da će se inteligentne tehnike vožnje uvrstiti i na vozačkim ispitima, odnosno da će instruktori vožnje polaznicima autoškola u startu približiti racionalnu potrošnju fosilnih energenata.
Obuku vozača podržali su i Gradski ured za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj te Energetski institut Hrvoje Požar.
TEČAJ ŠTEDNJE bio bi potreban i Grdonačelniku kako bi znao upravljati GRADOM i racionalno trošiti najveći gradski porez u državi.