Brutalnost

Vrijeđaju ih i tuku na poslu!

'30.03.2011., Zagreb - ZET-ovi vozaci tramvaja koji su imali neugodnosti na radu - Dubravka Spoljaric, Dalibor Zagorac i Vlado Pablek.  Photo Tomislav Miletic/PIXSELL'
'Tomislav Miletic/PIXSELL'
31.03.2011.
u 15:45

Samo od siječnja ove godine fizički su napadnuta čak tri vozača ZET-a. Drastično je to povećanje u odnosu na prošlu godinu.

Običan dan - takav je barem trebao biti. Odigran u različitim godinama, različitim godišnjim dobima, a promijenio je sudbinu ljudi koji se tada nisu ni poznavali. Jedino zajedničko bila im je ZET-ova plava odora.

Vozač i vozačica zbog vandalizma i "loše" sudbine još danas se naježe kad se prisjete svoga dana "D".

Putnici nisu pomogli

Ježe se i trojica napadnutih ZET-ovih vozača koji su u prva tri mjeseca ove godine dobili batina.

Statistike već sada vrište - lani je tijekom čitave godine pretučen jedan vozač.

Te 1999. godine Dubravka Špoljarić imala je 29 godina i tri godine vozačkog staža. U prijepodnevnim satima na Trešnjevačkom placu zatvorila je vrata popularne trojke "Katice" i krenula. Stariji muškarac umjesto na stajalištu u „Katicu" je odlučio ući na semaforu. Pravila su Dubravki branila da otvori vrata. Dva udarca šakom po tramvaju bila su dovoljna.

–Kurvo sad ću ti ja pokazati! – zaurlao je.

Nije se ni snašla, već ju je presjekla bol u prsima. Uspjela se sklupčati, a njegove šake udarale su je po licu, vratu, leđima. Udarale su je po cijelome tijelu. Samo se srušila ispred aparata za karte. Putnici joj nisu pomogli.

– Dotrčao je kolega iz 12-ice koji je vozio iza mene. Shvatio je da se nešto događa jer nisam kretala, a stvorila se i kolona. Zgrabio ga je i odmaknuo od mene, ali ovaj se okomio i na njega – priča svoju životnu priču koja joj je odredila sudbinu i zbog koje joj je dijagnosticiran PTSP.

–Nisam u stanju raditi s ljudima – doda tiho. Ta se ekonomistica prekvalificirala u vozačicu jer posao nije mogla pronaći, a računi ne pitaju za profesiju. Na bolovanju je provela nekoliko mjeseci, a zatim je odlučila iznova pokušati. Mora raditi, sjest će ponovno u tramvaje broj 3, 5, 9, 11, 12 i 17 koje je vozila. Nekoliko godina nakon napada dogodio se sličan slučaj.

– Mlađi je muškarac štakama udarao po vjetrobranskom staklu. To me toliko paraliziralo da se nisam mogla ni pomaknuti – priča dalje. Šok i pretrpljeni strah na kraju su je stajali radnog mjesta – izgubila je licencu profesionalnog vozača. Sudsku je odštetu dobila, ali spor je trajao nevjerojatno dugo.

– Ne znam što je bilo s čovjekom koji me tukao. Nikad se nije pojavio na saslušanjima – kaže pognute glave. U ZET-u se nakon nemilih događaja morala izboriti za premještaj. Prebacili su je u prodavaonicu karata, zatim u kadrovsku službu.

"Ljudi zašto vičete?"

A kazna napadaču?

–Ne znam – odgovori i zašuti. Kazne su ionako nikakve. Za napadače najviše do tri godine zatvora.

Snježnu nedjelju kada ništa nije išlo po planu neće zaboraviti ni Dalibor Zagorac. Na Vukovarskoj, dok je vozio „Švabu", tramvaj broj 13, naletio je na pješakinju.

– Obuzela ma panika i strah. Živa si! – viknuo sam. Samo je kimnula glavom. Hitna ju je odvezla, policija napravila očevid, a za mene je uslijedio drugi šok. Napali su me putnici: Zašto ne krećemo? Koliko ćemo još čekati? Krenuo sam u vozilo, a sa strane je ostao otisak djevojčinih ruku. Uzeo sam bolovanje – sjeća se.

Ključne riječi

Komentara 24

XN
xnet0822
06:22 01.04.2011.

A zašto postoji SOS tipka na upravljačkom pultu kod vozača ? Za ukras, možda ? Vozači, kad vas napadnu, stisnite tu tipku i riješili ste time stvar - Policija će preuzeti ostalo ...

VI
Vito
07:33 01.04.2011.

Stariji muškarac umjesto na stajalištu u „Katicu\" je odlučio ući na semaforu. Koliko je semafor udaljen od table gdje ZET-ovce prisiljavaju zaustaviti tramvaj? Nekoliko centimetara od semafora, sigurno. Takvih mjesta za zaustavljanje po zagrebu ima na stotine. ZET-ovce radije primajumaju batine nego da zatraže pomicanje tih tabli do semafora pa da imaju otvorena vrata cijelo vrijeme dok je na semaforu zabranjeno kretanje njihvog tramvaja. Ovako nakon petnaestak sekundi, prosjek između deset na praznom stajalištu i dvadeset na Jelačićplacu, zatvaraju vrata te zatim zatvorenih vrata čekaju pred semaforom. Najljepše je to što su vozači/ce jedine osobe koje upravljaju otvaranjem i zatvaranjem vratiju. Nekad davno, je bilo po tramvajima konduktera koji su u svakim kolima samostalno otvarali i zatvarali vrata pa zatim zvonjenjem obavještavali vozača da smije krenuti pa je bilo nezamislivo da netko od putnika uopće napadne vozača. Jer su kondukteri diktirali kretanje sa stajališta. Danas se vozači natjeću tko će kraće imati otvorena vrata na stajalištima i tko će duže stajati pred semaforom nekoliko centimetara ispred stajališta. Čast iznimkama koje su možda shvatile da trebaju prevoziti putnike na naganjati vozni red kojeg su odredili činovnici nikad prisutni u tramvajima, jer imaju vlastiti prijevoz do radnog mjesta u ZET-u ili gradskoj upravi. Slažem se, vozači/ce nisu pravi krivci, ali novinari su ti koji prave krivce štite. Kako ili zašto? Gradski ured za promet i ZET-ova služba za raspored stajališta su pravi krivci za batine njihvim zaposlenicima. A to su anonimni uredi, bez ljudi, pogotovo ne osoba. Kad bi novinari navodili imena onih koji građanima putem takvih propisa određuju sudbinu - hoće li negdje stići ili ne javnim prijevozom - onda bi nezadovoljni imali koga namlatiti. Ovako iskaljuju svoj bijes na onima koji provode propise. Da se propisi prilagođavaju građanima takve pojave se ne bi imale razloga događati.

AG
Agramer198
23:02 31.03.2011.

Možda bi mi više bilo žao tih ljudi da ne vidim svaki dan kako puštaju \"svoje\" na pola stanice da stignu do autobusa, ili da ne zatvaraju vrata ljudima pred nosom, ili da nas voze kao ljude, a ne kao vreće krumpira ili da ne koče kao divljaci ili da ti kažu dobar dan kada želiš kušiti kartu, ili da nemaju xy tisuća kuna plaću (voze tramvaj, ne bave se nuklearnom fizikom)...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije