Zagrepčani su sve nezadovoljniji praksom Vodovoda da brojila o potrošnji očitavaju samo dva do tri puta godišnje pa svakog mjeseca plaćaju visoke račune tek na temelju procjene. Osim redakcije Večernjeg lista, sve veći broj pritužbi dobiva i Društvo za zaštitu potrošača u kojem su se već žalili i Ustavnom sudu.
– Prije osam mjeseci zatražili smo da se očituju o fiksnom dijelu računa od kojeg se, između ostalog, naplaćuje i očitanje koje se po Zakonu o zaštiti potrošača ne smije naplaćivati. No, kada ga već naplaćuju, zar nije normalno da onda zaista i očitaju brojilo – kazao je Igor Vujović, tajnik Društva. Istaknuo je da se nekad potrošnja redovito očitavala, no da su tvrtke odlučile smanjiti troškove ljudi koji očitavaju brojila pa su uveli praksu akontacijskih rata ili procjenu potrošnje.
Od tada građani račune iz Vodovoda svaki mjesec očekuju s neizvjesnošću. Tako su stanovnici nebodera na Trnju za ožujak dobili procjenu potrošnje od 1500 prostornih metara vode, dok su za travanj dobili 878. – Ovaj mjesec račun je manji u odnosu na prošli, no 500 kuna za toplu i hladnu vodu i dalje je previše i ne odgovara stvarnoj potrošnji – kazao je njihov predstavnik stanara. Iz Vodovoda su kazali da se visina potrošnje procjenom određuje prema prijašnjim godinama. Kazali su i da građani stanje svakog mjeseca mogu dojaviti na brojeve 616 3617, 616 3777 ili besplatni 0800 200 013. Isto mogu učiniti i na internetskoj stranici www.vio.hr ili osobno na šalteru u Patačićkinoj 1b.
>>Zagrepčane šokirali računi za ožujak: Nismo toliko potrošili!
>>Jedinstvena uplatnica prvo stiže na Kajzericu
I nakon "ulaska u Europu" Vodoopskrba radi po svojim uobičajenim srednjovjekovnim metodama koje su njvjerojatnije i protuzakonite. Otkuda im pravo procjenjivati potrošnju kada svaki objekt ima vodomjer? Je li to lijenost ili nedostatak ljudi koji moraju očitavati vodomjere, to bi trebao biti problem Vodoopskbe a ne naš. Tipična država u državi, rade što hoće. Tipične balkanske metode rođene u socijalizmu i nastavljene u 21. stoljeće. Fuj.