pada i prodaja karata

Zabrinjavajući podaci: Gotovo pola ZET-ovih tramvaja lani je bilo tehnički neispravno, prosječna brzina im očajna

Zagreb: I dalje traje zastoj tramvaja u gradu
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/7
17.06.2024.
u 07:00

Prošlu je godinu, uz subvenciju iz gradskog proračuna od 129,9 milijuna eura, ZET završio u plusu, navodi se u poslovnom izvješću koje stiže na sjednicu Skupštine

Tramvaji zagrebačkim prugama i dalje "jure" brzinom od prosječnih 12 kilometara na sat, stari su u prosjeku 29,5 godina, a tehnički ih je ispravno tek 57 posto. Neki su to od podataka koji se mogu pronaći u poslovnom izvješću ZET-a za 2023., dokumentu koji je jedna od točaka dnevnoga reda nadolazeće sjednice Gradske skupštine, a u njemu piše i kako je lani, u odnosu na godinu prije, pao broj prodanih karata.

Tijekom 2023., točnije, prodano ih je 22,4 milijuna, što je oko 800.000 manje nego 2022., a to je rezultiralo i 1,6 milijun eura manjim prihodom od karata. Pozitivna je stavka pak to što se lani više prometovalo sljemenskom žičarom pa su tako gondole prešle 2,66 milijuna kilometara, što je čak 57 posto više nego 2022., a prodano je 235.038 karata, odnosno sedam posto više nego godinu prije. Žičara je za ZET u 2023. od prodanih karata uprihodila 1,3 milijun eura.

POVEZANI ČLANCI:

Tvrtka je na koncu godine financijski pozitivno poslovala, s dobiti prije oporezivanja od 38.861 eura, no iz javnog su prijevoznika objasnili su da je to bilo moguće zahvaljujući subvenciji Grada, koja je lani iznosila 129,9 milijuna eura.

ZET-ovo poslovno izvješće seciralo je i situaciju s brojem zaposlenika i njihovom strukturom, a usporedba ovog za 2023. s dokumentom za godinu prije također upućuje na to kako je broj ljudi koji tvrtku napuštaju svojevoljno znatno narastao. U 2022. je, naime, ZET napustilo 169 radnika, no tek 24 zaposlenika dala su otkaz, a ostali su najvećim dijelom otišli u mirovinu. Lani je pak radni odnos prestao za 250 djelatnika, no otkaz su dala njih 72, odnosno triput više. Podaci također pokazuju da otkaz najčešće daju vozači autobusa pa je tako lani tvrtku napustio 51 vozač, a godinu prije toga njih 19.

Podaci o dobnoj strukturi u gradskom prijevozniku svjedoče o tome da mu je kronično nužno pomlađivanje kadrova. Od 3780 zetovaca, koliko ih je zaposleno u tvrtki, njih dvije trećine starije je od 45, a čak 37 posto ima više od 55 godina. Prosječna dob zaposlenika, stoji u dokumentu, jest 48 godina.

POVEZANI VIDEO: Iskočila betonska ploča iz tramvajskih tračnica na Aveniji Dubrava

Komentara 4

Avatar rubinet
rubinet
16:50 17.06.2024.

Trejd ,od prvog dana otkako je na portalu, sikće i kudi sve domaće. Hrvatsko.

Avatar neugodan
neugodan
15:06 17.06.2024.

prosjecno porijeklo pogana vlaka i okolica

TM
trade_mark
08:45 17.06.2024.

to su ti fantastični domaći tramvaji koji nisu valjali od prvog dana otkako su došli u zagreb. kad tome pridodamo desetljeća neodržavanja dobijemo škart koji vozi zagrebačkim ulicama.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije