Horvati u Brezovici prvo su naselje u kojem će početi nova, pravednija naplata odvoza otpada prema volumenu, odnosno masi. Na jučerašnjem sastanku gradska uprava i Čistoća donijele su prijedlog cjenika po kojem će se naplaćivati ta komunalna usluga, a prve takve račune dobit će 450 vlasnika obiteljskih kuća u Brezovici.
Počinje od 1. ožujka
– Za početak će u projekt biti uključen dio kućanstava u Brezovici, odnosno krenut ćemo od obiteljskih kuća, od kojih su neki nedavno legalizirali dio objekta, čime im se drastično povećao račun te komunalne usluge, a nakon toga naplata prema volumenu proširit će se na cijelu gradsku četvrt – kazala je dogradonačelnica Sandra Švaljek.
U Brezovici će stanovnici nove račune dobiti već nakon obračuna odvoza za ožujak jer će već s prvim danom idućeg mjeseca s gradskom Čistoćom potpisati nove ugovore prema kojima će im se obračunavati ova komunalna usluga. A nova formula prema kojoj će se računati ovisit će ponajviše o tome koliki će spremnik izabrati i koliko puta će tražiti od Čistoće da im se smeće odvozi.
– Nama su sada prioritet obiteljske kuće i mi ćemo njima ponuditi spremnike od 80, 120 i 240 litara. Na ovaj način građane želimo i stimulirati da proizvode što manje otpada, a što više recikliraju, za što će im biti osigurani zeleni otoci i reciklažna dvorišta. Cijena usluge bit će pravednija, a ovisit će isključivo o tome koliko otpada neko kućanstvo proizvede i koliko odvoza želi – kazala je dogradonačelnica Sandra Švaljek.
Stanari će imati i rok prilagodbe, odnosno moći će vidjeti koliki spremnici su im potrebni, a u svemu će im pomagati mjesna samouprava putem koje će osim veličine spremnika moći regulirati i broj odvoza koji žele u ulici.
– Prema odluci Gradske skupštine, otpad se odvozi tri puta tjedno, no ako se stanari neke ulice dogovore da za to nema potrebe, mogu zatražiti od mjesne samouprave manji broj odvoza, što će utjecati i na cijenu koju će plaćati – objasnila je dogradonačelnica Švaljek.
Prema računici gradske uprave, tako će na primjer kuće od 110 četvornih metara imati slične račune kao dosad, ali će se kućama s većom površinom puno toga promijeniti, tj. imat će priliku izabrati spremnik, ali i pripaziti koliko će smeća stvoriti, i u konačnici uštedjeti. Isti način obračuna naplate odvoza smeća trebao bi do kraja godine biti proširen i na cijeli grad, a na tome se intenzivno radi.
– Mi smo čekali uredbu Vlade koja uređuje obvezu gradova i općina da za svoje područje donesu odluku kojom će urediti način pružanja usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, no mi smo u međuvremenu morali razraditi koncept s obzirom na to da smo već imali inspekciju Ministarstva gospodarstva koja nas je upozorila da ne provodimo Zakon o održivu gospodarenju otpadom. Do kraja godine tako bismo novi model naplate trebali proširiti na cijeli grad – obećala je dogradonačelnica.
Odgovarajući model trebalo bi, dakle, stvoriti i za stambene zgrade, u kojima i živi najviše Zagrepčana.
Zamalo kazna za Holding
Gradska skupština već nekoliko puta odgađala je primjenu odluke prema kojoj se naplata odvoza smeća trebala računati prema volumenu, tj. masi, a nedavno je Zagrebački holding, podružnica Čistoća dobila i prijetnju Ministarstva gospodarstva da će, ako se navedeni zakon ne ispoštuje, biti kažnjena sa 25 tisuća kuna.
Ekipa ce poceti bacati smece u prirodu!!!