Čelični vodotoranj, simbol Tvornice željezničkih vozila Gredelj, koji ondje stoji još od 30-ih godina, uskoro će biti uklonjen. Naime, Grad je raspisao natječaj za uklanjanje vodotornja zbog zaštite ljudi i imovine, jer je čeličnu konstrukciju vodotornja nagrizao zub vremena.
Vodotoranj je, uz dvije hale koje su služile za popravak vagona i lokomotiva (sagrađene 1894., dograđene 1932.), treća građevina u sklopu Gredelja koja je zaštićeni spomenik kulture odnosno industrijske arhitekture pa neće biti izrezan u staro željezo, što je bila sudbina drugih starih građevina u kompleksu.
– Za početak se traži detaljan pregled konstrukcije i izrada fotodokumentacije nedostataka, a potom će se odlučivati o njegovu premještanju – kazali su u Uredu za prostorno uređenje.
No, kako se u natječaju traži i projekt uklanjanja postojeće konstrukcije građevine, sudbina vodotornja prilično je jasna. Kako je riječ o zaštićenom spomeniku, zasigurno će biti negdje pohranjen, a potom bi ga trebalo i obnoviti kako bi se jednog dana ponovno mogao podići, kada zemljište Gredelja dobije konačnu namjenu.
Zemljište je Grad 2006. kupio od tada uspješne tvrtke Gredelj za 88 milijuna eura, a potom preprodao Zagrebačkom holdingu, od kojega ga je ove godine otkupio za 82 milijuna eura. Inače, cijeli kompleks još je 2004. bio zaštićen, no ta je odluka potom ukinuta te su pod zaštitom ostala samo tri objekta.
– Još devedesetih je zastupana teza da je Gredelj najbolje srušiti i na njegovu mjestu sagraditi stambeno-poslovni kompleks. Srećom, do toga nije došlo, a na njegovu području utvrdili smo i pod zaštitu stavili ono što je najvrednije – istaknula je Biserka Dumbović Bilušić iz konzervatorskog odjela Ministarstva kulture.
Stručnjaci odlučuju o Paromlinu i Gredelju – što obnoviti, a što srušiti
Vjerojatno ga je trebalo povremeno i prefarbati pa ga ne bi zub vremena nagrizao,kolko pa je onaj toranj u Parizu star,ali neko vodi brigu o njemu