Kada je započeo s vožnjom toga prvog dana koncem travnja u ZET-ovu autobusnu liniju 113 gotovo da nisu stali svi oni koji su se poželjeli provozati. Uz gradonačelnika Tomislava Tomaševića krcala se u nju njegova svita i predstavnici sedme sile, no nakon toga je među onima koji su svakog vikenda na Jarunu linija dobila nadimak "autobus duhova" jer je ne koristi gotovo nitko.
Tri do šest putnika u prosjeku
Podsjetimo, prije četiri mjeseca zagrebačka gradska uprava predstavila je novoobnovljenu Aleju Matije Ljubeka te novu regulaciju prometa na Jarunu s biciklističkom stazom u dva traka te cestu s novim, kvalitetnim asfaltom i šikanama, odnosno skupinama uskih zavoja punih promjena smjerova koje služe usporavanju prometa na opasnim mjestima. Svakog zadnjeg vikenda u mjesecu do svibnja Jarun će biti zatvoren za automobile, a nakon toga plan je u potpunosti zabraniti promet automobilima, osim onima s dozvolom.
Predstavljena je tada i produljena ZET-ova linija 113 Ljubljanica – Hrgovići koja vikendom vozi i krug oko jezera. Bus polazi svakih 45 minuta, vožnja oko jezera traje otprilike 15 i ima 11 stanica, a u prvu vožnju ukrcali su se gradonačelnik, njegovi zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet, Andro Pavuna, pročelnik Gradskog za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost, direktor ZET-a Marko Bogdanović, brojni viđeniji možemovci, novinari... Bilo je tada u điru oko jezera više putnika nego ikada dosad.
– Svakog vikenda rekreiram se na Jarunu, provezem nekoliko krugova oko jezera i onda popijem kavu u kafiću blizu ulaza pa sam primijetila da se ZET-ovom linijom koja kruži jezerom ne vozi gotovo nitko. Bilo jutro ili poslijepodne, taj je bus non-stop prazan i nije mi jasno zašto. Ideja je dobra, ali realizacija baš i ne, tako da mi se čini da bus bez veze prži fosilna goriva, a nikog ne prevozi, što nije u skladu sa zelenim politikama koje promovira aktualna vlast u gradu – javila nam je jedna čitateljica Večernjeg lista, a mi smo u nedjelju popodne provjerili kakva je situacija na terenu.
Na Jarun smo stigli oko 11 sati te ondje zatekli brojne rekreativce, bicikliste, rolere, trkače... Nova biciklistička staza pravi je hit među Zagrepčanima, a čini se da su se lagano priviknuli i na pokušaj da se broj automobila koji prometuju jezerom smanji jer smo u nekoliko sati koje smo proveli na Jarunu primijetili njih samo nekoliko.
ZET-ov jarunski autobus, s druge strane, izgleda da nikome ne treba. U prvoj vožnji, u koju smo se ukrcali oko podneva, uz nas se vozilo samo šest putnika, a u iduće tri vožnje njime se prevezlo njih još desetak, tri-četiri putnika u svakoj. Je li situacija takva svaki vikend, ZET-ov vozač nije nam znao potvrditi niti demantirati jer mu je jučer bio prvi dan da vozi na toj liniji.
– Nije baš neka navala, a i načuo sam od kolega da tako bude svaki vikend – kazao je kratko. Situacija s putnicima nije se popravila ni kasnije, a najviše putnika, njih osam, bilo je u autobusu oko 14 sati, dok je poslije broj ponovno počeo opadati.
Vožnja linijom 113 oko "zagrebačkog mora" najviše je oduševila Draganu i Ognjena. Mladi crnogorski par u Zagreb je stigao iz Podgorice, a za bus koji vozi oko Jaruna doznali su guglajući.
– Među top preporukama što treba obići u Zagrebu pronašli smo Jarun pa smo se odlučili provozati. Sviđa nam se Jarun, a i autobus je dobro rješenje – govore Crnogorci.
A da vozi non stop u krug?
Među rijetkima koji ZET-ov autobus koriste gotovo svaki vikend je i Splićanin Matko, koji se vikendima voli okupati u "zagrebačkom moru".
– Nije kao na Bačvicama, ali uživam – smije se. Busom se provozao već dvadesetak puta, a prije no što su ga uveli do omiljene plaže na Velikom jezeru morao je hodati gotovo pola sata.
– Nemam bicikl pa sam osuđen na nožni pogon, a ova mi linija stvarno olakšava rekreaciju i volio bih da je ne ukinu. Svaka pohvala ide i vozačima koji su super ljubazni – navodi on izlazeći na stanici kod Velikog jezera.
Zagrepčanka Barbara živi na Jarunu, a baš kao i mnogi iz njezina kvarta, vikende provodi uživajući na jezeru. Njezin sinčić Toma uživa u igri i šetnju na obalama, a autobus su isprobali prvi put.
– Svaki se dan preko tjedna linijom 113 vozim na posao, a nije loša ni za đir oko jezera. Inače šećemo Malim jezerom, ali zahvaljujući busu, prošetat ćemo južnom stranom – rekla je Barbara.
Nepopularnost linije 113 potvrđuje i Mirela koja radi u jednom od kafića na ruti.
– Svakog je vikenda tako. Ljudi ili nisu upućeni da linija postoji ili je jednostavno ne žele koristiti. Moguće je da je problem i u voznom redu od svakih sat vremena pa je možda bolje rješenje da uvedu neki minibus koji bi za vikend non-stop kružio oko jezera – ističe ona.
da su prije izbora zaustavili vlak i pohvatali nasumice putnike pa ih stavili u zg upravu bolje bi rezultate dobili. pogodili bi barem s jednom odlukom. ovi se mogu pohvaliti da su do sada sve što su radili - promašili, a imali su zicera da ih ne mogu pobrojati. Zagreb se vratio 50 g unatrag. kao da djetetu daš jumbo jet pa nek se igra...