Ni gotovina u džepu, a čak ni novac na bankovnom računu. Od početka sljedeće godine Zagrepčani kod sebe, kako bi kupili kartu za javni prijevoz, neće morati imati ni lipe.
Priprema se i portal
Polusatnu ZET-ovu kartu od četiri kune, onu od sat i pol za deset ili pak “međukartu” od šest kuna, koja se tek treba uvesti, moći će kupiti putem aplikacije na mobilnim telefonima, gdje će vrlo jednostavno račun za prijevoz moći teretiti ne samo na debitne već i na kreditne kartice. Za 1,8 milijuna kuna softver će razviti tvrtka King ICT, koja je aplikaciju za kupovanje karata već osmislila za Hrvatske željeznice.
– Usluga kupnje karata na ovaj će način korisnicima postati pristupačnija i jednostavnija uz osobnu kontrolu troškova i, najvažnije od svega, mobilnost koja je u današnjem svijetu postala prioritet – objasnio je Petar Karabatić iz tvrtke odabrane javnim natječajem, pa dodao kako će se, uz mobilnu aplikaciju, razviti i portal preko kojeg će građani moći nadoplatiti račun putem bankovnih kartica, kupiti i produljiti postojeće pretplatničke kupone, pregledati svoje stanje računa i upravljati osobnim postavkama. Drugim riječima, mobilna aplikacija, baš kao i portal, moći će se koristiti i za “punjenje” mjesečnih pokaza, ali kako će točno oba informatička rješenja izgledati, iz tvrtke nam još nisu željeli otkriti.
– Ne možemo davati na uvid idejna rješenja same aplikacije prije nego što je verificira i odobri naručitelj rješenja – objasnili su u Kingu, gdje imaju još sedam mjeseci za osmišljavanje konačnog rješenja. Bit će gotovi i prije, uvjereni su u ZET-u, gdje kažu kako će već početkom godine aplikacije biti dostupne za sve Android, a i iOS sustave.
– Intenzivno radimo na modernizaciji svakog dijela poslovanja, a aplikacijom želimo dodatno podići standard usluge – rekao je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić, pa dodao kako će se na taj način smanjiti potražnja karata na kioscima te kod vozača. Ovo potonje svakako će ubrzati i vozni red, naglasio je, a za razliku od SMS-ova, kojima se karta plaćati mogla četiri godine, aplikacija se neće moći zlorabiti.
Svi će biti na karti
Kontrolori će, naime, imati opciju “onemogućavanja validacije karata za vozilo u kojem se vrši kontrola karata”.
– Nakon dolaska na iduću stanicu, putnicima se validacija karata mora automatski ponovno omogućiti, bez intervencije kontrolora na kontrolorskom uređaju – način na koji se mora napraviti aplikacija opisuje se u natječaju u kojem, također, stoji kako se mora osmisliti interaktivna karta za središte ZET-a na kojoj će se vidjeti u svakom trenutku, gdje su točno kontrolori.
Dali će na aplikaciji biti moguć uvid u stvarno vrijeme dolaska autobusa ili tramvaja?