Vizualne promjene od veljače

Evo kako će izgledati nove ZET-ove karte

22.01.2015.
u 11:00

Nove papirnate karte sustav će pamtiti i kontrolu neće moći prolaziti više puta. Iz ZET-a obavještavaju da umirovljenici već od danas mogu preuzeti svoje kupone za ovu godinu

Putnici će već početkom veljače u ZET-ovim autobusima i tramvajima vozaču pokazivati nove – redizajnirane papirnate karte!

Promjena dizajna koja je ujedno i veća zaštita od švercanja, dvostrukog cvikanja karti i krivotvorenja, samo je prvi korak u ovogodišnjim promjenama Zagrebačkog električnog tramvaja, nakon koje će uslijediti i izmjene na elektroničkim vrijednosnim i pretplatnim kartama.

Odgovorno upravljanje

Glavna promjena na novim kartama rađena je na hologramu koji se više neće protezati od ruba do ruba karte, nego će biti stiliziran u logo ZET-a. Odmah uz hologram pozicioniran je bar kod – vizualno manji nego je to na dosadašnjim kartama i koji odsad ima dodatnu funkciju – jednom prekontroliranu voznu kartu sustav će pamtiti i ona neće moći prolaziti kontrolu više puta.

Zagrebački električni tramvaj želi ravnomjerno raspodijeliti troškove prijevozne usluge na sve korisnike i na takav način posebno zaštititi one koji savjesno plaćaju uslugu kojom se koriste

ZET

– Zaštitni hologram visokih je sigurnosnih standarda i u odnosu na dosadašnje, smanjit će mogućnost krivotvorenja– poručili su iz Zagrebačkog električnog tramvaja.

Među promjenama koje će biti uvedene na nove vozne karte, čija se cijena ni unatoč brojnim obećanjima vladajućih neće mijenjati, jesu i promjene na prostoru namijenjenom poništavanju karte.

Stiliziran će biti tako da omogućuje jasan otisak uređaja, vrijeme ulaska u vozilo i zonu u kojoj se putnik vozi, a njegovim će povećanjem biti vidljivije i vozačima i kontrolorima zlouporabe kojima se građani koriste, poput premazivanja ili lijepljenja trake.

Rad na kompletnom dizajnu bit će dovršen do kraja sljedećeg tjedna, no prepoznatljiva boja putničke karte – plava i dalje ostaje sastavni element.

– Svim spomenutim mjerama, koje ocjenjujemo odgovornom upravljačkom politikom, Zagrebački električni tramvaj želi ravnomjerno raspodijeliti troškove prijevozne usluge na sve korisnike i na takav način posebno zaštititi one koji savjesno plaćaju uslugu kojom se koriste – poručili su iz ZET-a.

Promjene koje će pak uslijediti na elektroničkim vrijednosnim i pretplatnim kartama, barem prema prvotnim idejama, odnose se na posebno istaknuto upozorenje na karticama o obvezi registracije prilikom svakog ulaska u vozilo.

Uz najavljene promjene još u rujnu prošle godine sklopljen je ugovor o održavanju, nadogradnji rezervnih dijelova i sustava za automatsku naplatu prijevoza s tvrtkom KING ICT, vrijedan 10,2 milijuna kuna, te je nabavljeno 300 novih uređaja za kontrolore, čiji će se broj povećati i ove godine. Barem prema najavama povećani broj kontrolora neće značiti i nova zapošljavanja već će se na ta mjesta rasporediti postojeći kadrovi.

Umirovljenicima karte

Uz redizajnirane karte, korisnici koji ostvaruju pravo na besplatan prijevoz temeljem Odluke o socijalnoj skrbi Grada Zagreba već od danas, kako poručuju u ZET-u, mogu preuzeti kupone za ovu godinu na prodajnim mjestima ZET-a, ali i na kioscima. Odnosi se to na umirovljenike čiji su ukupni mjesečni prihodi jednaki ili manji od 3200 kuna, kao i na osobe starije od 65 godina, koje nisu korisnici mirovine i čiji su ukupni prihodi jednaki ili manji od 3200 kuna mjesečno. Besplatne kupone također mogu preuzeti i korisnici stalne pomoći nesposobni za rad i privređivanje.

– Iako je započelo izdavanje besplatnih kupona za tekuću godinu, podsjetimo, sve do kraja siječnja uslugom prijevoza mogu se koristiti osobe koje su pravo na besplatan prijevoz imale u protekloj godini. S prvim danom veljače prestaje takva tolerancija i sve kategorije putnika trebaju imati valjanu kartu za 2015. godinu – poručili su iz ZET-a.

Komentara 9

TR
Trnjanec
12:39 22.01.2015.

Ali nevjerojatno koji je to bezobrazluk i kriminal. Tih 300 ljudi im je očito višak. Ako svaki od njih ima bruto 2 u iznosu 10000 kn (to je 5900 neto, debelo ispod prosjeka u ZET-u), radi se o godišnjem opterećenju u iznosu 36 milijuna kuna. To je 3.6 milijuna prodanih karata. Svaki dan u godini ZET mora prodati preko deset tisuća pojedinačnih karata da isplati tristo radnika viška!!! Preko tisuću ljudi mora kupiti radničku godišnju kartu da nadoknadi trošak viška radnika!!! Sramota! U autobusima ne radi klima, nema dovoljno tramvaja, NKV vozači zarađuju više od doktora medicine, a sve zato što je ZET prokleti stranodržavljanski monopolist i leglo najgoreg kriminala u Zagrebu! Možda je zaista vrijeme da izađemo na ulice.

TR
Trnjanec
11:46 22.01.2015.

Krasno. A koliko to sve skupa košta? Sve, sve, samo da karta slučajno ne pojeftini, pa da ju ljudi lakše kupe.

DU
Deleted user
17:58 22.01.2015.

A što će se dogoditi kad iz tramavaja pređem u autobus npr.? Ponovo ću štancati već štancanu kartu ili će vozač svaku kartu pregledavati i štopati vrijeme koliko još vrijedi? Spomenimo i to da vozači autobusa itekako puštaju svoje poznate da samo prođu kraj njih dok mi ostali moramo kupiti kartu. Po meni je jedino rješenje uvođenje i jeftine karte koja vrijedi samo pola sata ali oni na to neće nikada pristati jer u tome je korist za putnike a ne za njih.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije