Cijene parkiranja na području Zagreba trebale bi biti niže za tri tjedna, ali bi se i proširile zone naplate.
Naime, gradonačelnik Milan Bandić očito je smislio način kako kompenzirati manju zaradu od naplate parkiranja koju je najavio i obećao građanima pa je ponovno aktualizirana ideja o proširenju naplatne zone na cijeli grad. A prema neslužbenim procjenama iz Zagrebparkinga, građani bi mogli plaćati za minimalno 50.000 novih ucrtanih parkirališta.
Aktivna stara ideja
– Naš odjel za promet razmatra i tu mogućnost i za dva do tri tjedna izići ćemo s cijelim prijedlogom pred Gradsku skupštinu na prvoj ili sljedećoj sjednici. Sigurno je da ćemo predložiti nižu cijenu sata parkiranja i u garaži i na pločnicima, to je najvažnije za građane ovoga grada. Ono što smo obećali, to ćemo i završiti – kazao je gradonačelnik. Dodao je i da će cijene parkiranja u garažama padati sve dok ne budu pune.
Ta ideja postoji još odavno. Počeli smo raditi na popisivanju ucrtanih parkirališnih mjesta, a ispituje se na kojim ulicama postoji mogućnost ucrtavanja, odnosno koliko ima potencijalnih novih parkirališnih mjesta. Uvijek se vrtimo oko centra grada, no velikih problema ima i na rubnim dijelovima grada
Stipan Matoš
radna skupina za parkirališta
Iako gradonačelnik nije rekao koliko će parkiranje pojeftiniti, kako neslužbeno doznajemo, cijena bi mogla biti niža za jednu kunu. Tu jednu kunu manje u blagajni Zagrebparkinga moglo bi se pak nadoknaditi uvođenjem naplate parkiranja u cijelom gradu, a kako bi se ova ideja, za koju je gradonačelnik potvrdio da o njoj razmišlja, realizirala, osnovana je i radna skupina sastavljena od članova Zagrebparkinga i djelatnika gradskog Ureda za promet.
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
– Ta ideja postoji još odavno. Počeli smo raditi na popisivanju ucrtanih parkirališnih mjesta, a ispituje se u kojim ulicama postoji mogućnost ucrtavanja, odnosno koliko je potencijalnih novih parkirališnih mjesta. Uvijek se vrtimo oko centra grada, no velikih problema ima i na rubnim dijelovima grada. Sigurno bi netko iz Gračana htio da u njegovoj ulici postoji neki red, a za nisku naknadu. Kada bi se tamo uvele zone, onda bi se uveo i red – kazao je Stipan Matoš, član radne skupine.
Kao i gradonačelnik, potvrdio je da se radi na iscrtavanju novih grafičkih karata kojima će se napraviti šire zone naplate, no kada bi se ideja o proširenju na cijeli grad mogla realizirati, još se točno ne zna.
– Sigurno bi cijene tamo bile niže. Sada treba napraviti analizu koliko bi sve to bilo isplativo. Mislim da se u najudaljenijim zonama ne bi uopće postavljali aparati za naplatu. Oni su skupi. Naplaćivalo bi se putem mobitela ili kupnjom karte na kiosku – kazao je Matoš.
Kvartovska podjela
Kako neslužbeno doznajemo, osim što se broje mjesta, radi se i na provjeravanju jesu li potencijalne parkirališne zone u vlasništvu Grada ili su privatne parcele.
– Postoje i ideje da se te proširene zone podijele u blokovske, odnosno kvartovske, a one bi se dale u nadležnost vijećima gradskih četvrti. Parkiranje bi se u tim udaljenim zonama plaćalo oko 20 do 30 kuna mjesečno, i to jednom godišnjom uplatnicom – doznajemo iz Zagrebparkinga.
genijalan posao - investiraš u kist i kanticu boje... i crtaš crte po asfaltu... a ovce to plaćaju...