Pametni telefoni povezani s ekranima na ruksacima koji pokazuju smjer u kojem će se biciklist kretati, zračni jastuci koji se otvaraju na prednjem vjetrobranskom staklu, ovratnik za bicikliste koji se napuše u slučaju nesreće, sustav za detekciju biciklista u automobilu... neka su od rješenja koja je predstavio dr. Ljupko Šimunović s Fakulteta prometnih znanosti na jučerašnjoj tribini Autokluba Siget "Biciklistički promet – sigurnost i međusobno uvažavanje", ne bi li se smanjio broj nesreća biciklista u prometu.
Nezaštićena skupina
Biciklisti su, uz motoriste, najnezaštićeniji u prometu, a kao najčešći uzroci stradavanja navode se velika brzina automobila, vozačevo nepoštovanje biciklista, slaba vidljivost pješaka, struktura i velika gustoća prometa, vremenski uvjeti i (ne)održavanje infrastrukture, nedostatak komunikacije između sudionika u prometu, alkohol i droge. Kako bi se nesreće smanjile, među ostalim potrebna je i sigurnija infrastruktura, koju, kako je rekao Davorin Belamarić, voditelj programa suradnje s Gradom iz Sindikata biciklista, Grad Zagreb još uvijek nema. Biciklističke staze nepravilno su iscrtane, nedovršene ili ih uopće nema.
Ciljevi EU do 2020.
– Sve to povećava opasnost od nesreća, no vani su razvijeni sustavi koji ih umanjuju. Cilj EU je do 2020. prepoloviti broj nesreća sa smrtnim ishodom, a do 2050. potpuno ih suzbiti – kazao je dr. Šimunović te objasnio i na koji način izbjeći nesreću ako biciklist naiđe na nenadanu prepreku.
Tada detektor ugrađen u automobil preuzima kontrolu nad vozilom te sam uključuje sustav kočenja, dok vozač ne stigne reagirati. Moguće je i osvjetljavanje biciklističke staze "mačjim očima", no onim zelene boje.
– Vani je to sasvim normalno, dok su ih u Mesničkoj morali maknuti jer previše svijetle – kaže dr. sc. Šimunović. Doskočio je i nedostatku biciklističkih staza. Tamo gdje nedostaje biciklistički trak jednostavno se kreira virtualni, koji se projicira s bicikla, kako bi se stvorio sigurnosni prostor oko biciklista i vozači upozorili na njegovu prisutnost.
Treba se raditi na sigurnosti,ali ne samo biciklista. Kao pješak,sad provjeravam "mrtvi kut" kad trebam presjeći biciklističku stazu. Razlog: biciklisti se na pješake koji se slučajno nađu na njihovoj stazi uopće ne obaziru. Jure,psuju i najrađe bi preletjeli preko njih. Malo više pažnje i strpljenja ne bi bilo na odmet i kod njih.