ritam grada

I ZET bi imao više koristi kada bi svi plaćali samo onoliko koliko se voze

tramvaj ZET
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
10.02.2016.
u 17:36

Moderna tehnologija lako bi mogla izračunati prijeđeni put i trošak koji za to treba platiti

S obzirom na to da imate sve šanse da u taksiju “poberete” batina, pogotovo zbog nedavnih događaja, očito je da će javnom prijevozu dodatno porasti popularnost. Osobno, nemam ništa protiv, taksi-usluge koristim jedino u sitnim satima kad javnog prijevoza više nema.

No, svejedno, svaki put kada moram platiti kartu, jako me zaboli prvo u predjelu džepa, pa onda i zazebe oko srca. Nebitno koliko se na istoj liniji vozim, platit ću istu cijenu. Od početka ili tek tri stanice, cijena mi je ista – deset kuna. Ako se pak odlučim otići sve do kraja, iznos će skočiti i za dvostruko. Smeta mi to jer mi se čini da bi cijene morale biti proporcionalne prijeđenoj udaljenosti.

U kakofonijskoj raspravi o javnom prijevozu i njegovoj kvaliteti cijena je nekako uvijek ostajala u drugom planu. A onda se javila Anka Mrak-Taritaš i iznijela mišljenje koje se sasvim poklapa s mojim. Platite onoliko koliko se vozite. Najpoštenije. Ako je Ustavni sud više puta potvrdio da je parkiranje potrebno platiti onoliko koliko je vozilo stajalo na parkirališnom mjestu, ne vidim previše razloga da se ista logika ne primjenjuje i na javni prijevoz.

Moderna tehnologija bez problema bi dopustila da se udaljenost izmjeri te prema prijeđenom i naplati. Duboko vjerujem kako bi građanima puno lakše bilo otkinuti od primanja tako raspoređen novac nego “đuture” fiksnu cijenu vozili se jednu ili pet stanica. Profitirali bi, po Ankinu, i županijci kada bi se uvela čak i jedinstvena prometna kartica.

Razumijem ZET, teško je održavati profitabilnom tvrtku koja nema previše slobode u određivanju vlastite poslovne strategije, no javna su tvrtka i dobrobit im građana (i njihovih džepova) treba biti na prvom mjestu. Nadamo se samo da ideja bivše ministrice iznesena u susretu s građanima nije tek dio predizborne utrke.

Neka Anka uđe u Skupštinu pa nakon gruntovnice “porihta” i pravila javnog prijevoza. Gradskim političarima možda to nije tako važno, voze se u najjeftinijem prijevozu. Onom službenom.

Komentara 18

BH
biserka halas
18:05 10.02.2016.

za jednu ili tri pa cak I pet stanica moze se ici I pjeske nebi bilo toliko debelih ljudi t bi im bio dobar exsesajz

LA
larala
20:08 10.02.2016.

svi se vi kao vozite tramvajem a, nemate pojma da karta vrijedi 1,5 h, ako koristite pretplatne karte onda se za 10 kn u tom vremenu, možete vratiti i kuci....tipicne sdp-ovske fore, ajmo smišljati toplu vodu, pa onda istu naplatitiiti troduplo pod izgovorom uvođenja novih tehnologija....a, i za gđu taritaš je pametnije da prošeta tih par stanica, dobro ce joj doci za zdravlje

CH
chemica
18:02 10.02.2016.

Ni nakon pet godina još nisu uspjeli riješiti problem oko plaćanja karte mobitelom, a da ti je ta Anka nešto mnogo sposobna...Plješću joj samo bespravni graditelji. Pošteni ljudi koji se moraju hebavat "legalizacijom" šupe ili garaže svakako ne. Jedno je biti nesposoban kao većina ministara, ali guliti građane i preko noći njihove legalne objekte proglašavati nelegalnim, e to moraš biti teški %&/$(%$#%". Sve u interesu geodeta i athitekata. Da, i oni joj sigurno plješću. Ubacila im je u škrabicu par desetaka milijuna kuna. Pardon, građani su, jer ih je prisilila svojim protuustavnim "retroaktivnim" zakonom.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije