Novi model u gami talijanskog proizvođača, Alfa Romeo Tonale, stigao je na hrvatsko tržište. Usprkos generalnim problemima s dostupnošću vozila, 50 primjeraka novog kompaktnog crossovera već je u Hrvatskoj, na raspolaganju potencijalnim kupcima. Tonale stoji od 289.900 kuna, koliko valja dati za blagi hibrid sa 130 konjskih snaga, 1,5 Hybrid DCT7 u početnoj, Super razini opremljenosti. Iako već ta razina opreme donosi i više nego što je prosječnom vozaču potrebno, procjenjuje se da će hrvatski kupci najviše tražiti Tonale u drugoj, Sprint razini. Neovisno o paketu opreme, Tonale serijski stiže sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke.
Novitet iz u europskim razmjerima najtraženijeg C-SUV segmenta diči se tipičnim Alfinim dizajnom – karakteristična maska s LED svjetlima, bočna linija 'posuđena' od nagrađivanog modela GT Junior, upečatljiva stražnja svjetla. GT Junior inspirirao je i retro dizajn 12,3-inčne digitalne instrumentne ploče koja se, naravno, može podesiti i na moderan prikaz. U sportski obojanoj unutrašnjosti obogaćenoj kvalitetnim materijalima ističe se i 10,25-inčni prilagodljivi centralni zaslon infotelematskog sustav. Vozaču je na raspolaganju bežično zrcaljenje mobitela, kao i beskontaktno punjenje mobitela, grijana i ventilirana prednja sjedala. Napredni ADAS sigurnosni sustavi stižu serijski. Alfa Connect funkcije uključuju glasovnog asistenta Amazon Alexa. Tonale je prvi automobil u svijetu sa digitalnim NFT certifikatom koji bilježi podatke o vozilu.
Iz Alfe naglašavaju da Tonale – osim karakterističnog dizajna – donosi i dinamična vozna svojstva po kojima su također poznati modeli ove marke. Raspodjela mase je idealna za ovaj segment: 56:44 posto, odnosno 52:48 za Q4 inačicu. Nadalje, Tonale nudi i izbor različitih modova vožnje te aktivni ovjes, a jedini je model u segmentu s integralnom kontrolom okretnog momenta.
S obzirom da je Tonale osmišljen za električnu i digitalnu eru, model dug 452,8 cm te postavljen na Compassovo podvozje prvi je Alfin elektrificirani automobil. Najprije stiže kao hibrid; već spomenuti 1,5 Hybrid DCT7 nudi se u izvedbama od 130 i 160 konja (snažniji kreće od 348.000 kn), a uskoro dolazi i plug-in hibrid (do 275 KS). Na raspolaganju je i dizelaš sa 130 KS. Zahvaljujući elektromotoru i 48 V bateriji ugrađenoj u podnicu, već i blagi hibrid može se samo na struju pokretati, parkirati, manevrirati, voziti do 15 km/h…
I dalje se svi Alfa Romeo modeli proizvode u Italiji pa iznimka nije ni Tonale. Stiže iz tvornice u blizini Napulja, Pomigliano d’Arco.
Video - Pogledajte ludu jurnjavu romobilom kroz naselje, auto ga jedva sustigao
Svidja mi se, volela bih da ga jednom provozam u autorentu.