Honda je premijerno pokazala novi Civic Type R, svoju sportsku perjanicu. Premijera ovog noviteta poklopila se s obilježavanjem 25 godina legendarnog hatchbacka visokih performansi japanske marke, ali i 50 godina Civica. Novi Type R projektiran je kako bi pružio najuzbudljivije iskustvo Civic Type R modela do sada, nadovezujući se na dugu tradiciju automobila visokih performansi nadahnutih utrkama. Dostupan u Europi od početka 2023. godine, Civic Type R već postavlja nova mjerila. Naime, nedavno je oborio rekord kruga za aute s prednjim pogonom na stazi Suzuka u Japanu. Kao dio razvoja, Hondini inženjeri doradili su svaki aspekt novog modela, uključujući izmjene dizajna koje poboljšavaju aerodinamičke performanse. Lagane komponente i revizije pogonskog sklopa stvorile su najsnažniji Type R ikada, ujedno Type R s najbržom reakcijom.
Novi Type R temelji se na elegantnoj i sportskoj silueti nedavno predstavljene Honde Civic e:HEV. Kako bi poboljšao sportski izgled i vozne performanse, Type R je osjetno niži i širi. Niska je silueta poboljšana i lukovima kotača koji se šire iznad laganih 19-inčnih mat crnih aluminijskih kotača, 'obuvenih' u prilagođene gume Michelin Pilot Sport 4S.
Tijekom razvoja, Hondini inženjeri radili su na konceptu "Ultimate Sports Designa": krajnjeg izraza automobila visokih performansi, s motorom ugrađenim sprijeda i pogonom na prednje kotače. Vanjski dizajn sada odaje osjećaj jedinstva, s čistim detaljima na prednjem i stražnjem odbojniku, kao i skladno integriranim značajkama dizajna kao što su stražnja vrata i lukovi, koji su svi ekskluzivno razvijeni za Type R i poboljšavaju aerodinamiku. Velika donja rešetka prednjeg odbojnika povećava protok zraka do motora; novi poklopac motora ima ventilacijski otvor za povećanje protoka zraka oko prednjeg kraja. Ostali detalji dizajna koji pomažu u povećanju aerodinamičnosti uključuju velike otvore iza prednjih kotača i veći stražnji difuzor koji je integriran izravno u podnicu. Novi dizajn stražnjeg spojlera dodatno doprinosi stvaranju potisne sile i nagnut je prema natrag kako bi se smanjio otpor zraka. Potpomognut je novim aluminijskim nosačima, 'sjedi' niže te je širi od onoga na prethodniku.
Unutrašnjost je posvećena povećanju užitka vožnje i izoštravanju koncentracije. Iz novog Civica e:HEV preuzeta je visoka razina udobnosti, praktičnosti i profinjenosti, no ovdje je upotpunjena emotivnim detaljima i značajkama usmjerenim na performanse, kao što su klasični crveni Type R detalji. Kokpit je osmišljen kako bi pružio intenzivniji doživljaj vožnje: vozač sjedi niže nego prije, s većom vidljivošću preko donjeg poklopca motora, mrtvi kutovi smanjeni su na minimum. Lagana prednja sportska sjedala s presvlakama s efektom brušene kože, navode iz Honde, pružaju iznimnu udobnost i za manevriranja na stazi i tijekom dugih vožnji.
Vozači novi Type R mogu neprimjetno prebacivati između postavki performansi, s unaprijed postavljenim načinima rada za motor, upravljanje, ovjes i zvuk motora. Uz načine rada Comfort, Sport i +R, uveden je novi 'Individual Mode' koji omogućuje prilagodbu iskustva vožnje. Honda LogR za ovu je generaciju značajno ažuriran pa sada kombinira podatke o performansama prikupljene senzorima u automobilu s aplikacijom za pametne telefone kako bi vozačima pomogao u praćenju i bilježenju raznih metrika u stvarnom vremenu. Ključne značajke uključuju štopericu za bilježenje vremena kruga, maksimalnu silu koju vozilo može postići, 3D prikaz kretanja vozila i inovativnu funkciju bodovanja koja pomaže vozačima da poboljšaju svoje vještine na stazi.
Civic Type R poznat je po snažnim motorima s odličnim odzivom i visokim brojem okretaja. Novi model u tome je nadogradnja svog uspješnog prethodnika tako što još više razvija čuveni 2,0-litreni 4-cilindarski turbomotor kako bi pružio najbržu, ali sigurnu vožnju. Revidirani turbopunjač sada ima kompaktno kućište za poboljšanje ukupne učinkovitosti. Sama turbina ima i broj lopatica i oblik optimiziran kako bi povećala snagu i poboljšala protok zraka kroz turbo. To je rezultiralo najjačim VTEC turbo motorom u CivicuType R. No, iz Honde još ne odaju koliko konja ima. Kažu tek da je poboljšan omjer snage i težine, okretni moment, ali i najveća brzina prethodne generacije Type R-a, što je učinilo Civic Type R iz 2023. jednim od najsnažnijih automobila po litri obujma u svojoj klasi. U kombinaciji je i optimizirana verzija ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, koja osigurava savršeno usklađivanje broja okretaja prilikom prebacivanja stupnjeva prijenosa u niže, pomažući u ravnoteži automobila pri ulasku u zavoj.