USPOREDBA

Održavanje električnih vozila znatno skuplje od servisiranja benzinaca i dizelaša?

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Punjenje električnog automobila
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Punjenje električnog automobila
07.08.2021.
u 11:39
Uzrok leži u činjenici što serviseri troše dvostruko više vremena dijagnosticirajući probleme s električnim vozilima nego na automobilima s benzinskim motorom
Pogledaj originalni članak

U prva tri mjeseca od kupnje troškovi održavanja električnog vozila čak su 2.33 puta skuplji od održavanja dizelaša i benzinaca, pokazala je analiza američkog We Predicta.

Godinu dana nakon kupnje troškovi su još uvijek viši, i to 1.6 puta, prenosi Revija Hak analizu provedenu na bazi od 19 milijuna vozila modelskih godina 2016.-2021.

- Uzrok je u novoj tehnologiji koja je mnogima nepoznata. Serviseri troše dvostruko više vremena dijagnosticirajući probleme s električnim vozilima nego na automobilima s benzinskim motorom, a popravak traje 1.5 puta duže, pojasnila je Renee Stephens, potpredsjednica We Predict. 

Osim što postoje razlike među vozilima, postoje i drastične razlike među proizvođačima. Nakon tri mjeseca rada, troškovi usluga za Ford Mach-E iznosili su 93 dolara po vozilu, dok su za Audi E-tron iznosili čak 366 dolara po vozilu. Idemo li još više, troškovi za tri mjeseca korištenja Porshea Taycana iznosili su 667 dolara po vozilu, dok su troškovi za Jaguar I-Pace dosezali 834 dolara po vozilu.

VIDEO Crno jutro na cestama: Jedna osoba poginula kod Dubrovnika, druga na A3

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

TK
tkmatch
18:38 07.08.2021.

Moje iskustvo sa mojim E Golfom je slijedeće, naravno ima pozitivnih i negativnih stvari, ajmo prvo pozitivne, na 1000km ušteda je 100 eura, ajmo negativne: auto je kupljen 10/2018, 2019. nakon mjesec dana korištenja, klima se je pokvarila, pod garancijom se mjenja ventil, ok, klima radi, 2020 u 8. mjesecu ponovno se klima pokvarila i mjenja se drugi ventil pod garancijom, ajde ok, ove godine opet se klima pokvarila i popravak trećeg ventila od pet ventila je 6400kn. Jer je garancija od dvije godine prošla. Super. Ne pristajem na popravak, jer si mislim ako nakon što 10 puta uključiš klimu, ona se pokvari, to me čeka i slijedeće godine jer su ostala još dva ventila. Ta dijagnostika bez popravka me koštala 850kn. Šaljem mail - obrazac na ovlaštenu Hr VW stranicu, da jednostavno to nije normalno, da se tako klima kvari, nisu mi ništa odgovorili, da su barem napisali da im je žao, jer po meni ovo mora biti neka tvornička greška, gdje bi tako velika firma trebala to riješiti, a i zbog toga što toliko forsiranju ta električna vozila.

SP
sprintqv
22:32 07.08.2021.

Nissan Leaf, 8 godina, 316 000km, nikad se nije pokvario, u 8 godina zamjenjen mehanizam brisača i brava jednih vratiju. 220 000km s originalnim prednjim diskovima, 160 000km s originalnim disk pločicama, zadnji diskovi i pločice još uvijek nisu mjenjani. Kapacitet baterije je u svih 306 000km možda 10% manji nego prvi dan. Stvari su jednostavne, postoje oni koji znaju napraviti električni auto i oni koji to još uvijek uče. Uz Leaf u garaži su uvijek bar jedan ili dva "premium" auta od cca 300 000kn. Svi kupljeni novi i svaki od njih je dva do četiri puta godišnje na servisu, ako ništa drugo update softwarea. S klasičnim autima uvijek neko sranje ma kako sitno bilo iako su kupovani novi, s Leafom bez greške i auto je top kvalitete.

MY
mycropht
14:00 07.08.2021.

Namjerno ili ne, ovaj tekstić navodi na vrlo različit zaključak od originalnog članka - iz kojeg je više izbačeno, nego što je navedeno. Ako vas tema zanima, potražite originalni članak na Internetu, ili barem kvalitetniji komentar. Ovdje se ne radi o redovnom održavanju, nego o servisu. Skuplji servis u početnom periodu je pokriven garancijom. Dodatno, servisna mreža, a i sami auti su još u razvoju što diže cijenu dijagnostike i servisa.