DOBRO ĆE DOĆI

Teški vremenski uvjeti: Donosimo vam savjete kako što sigurnije voziti po snijegu i ledu

Foto: Hrvoje Kostelac/PIXSELL
1/2
26.12.2024.
u 09:33

U ovakvim vremenskim uvjetima najbolje je na putovanje ne kretati, ako nema prijeke potrebe. Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu problemi i zastoji bili bi kudikamo manji

Bijeli Božić razveselio je ove godine mnoge Hrvate, pogotovo one koji žive u gorskim predjelima. No, to je uz jak vjetar donijelo probleme u prometu u Gorskom kotaru i Lici, gdje su neki vozači i zapeli zbog snijega i zimskih uvjeta vožnje. U ovakvim vremenskim uvjetima najbolje je na putovanje ne kretati, ako nema prijeke potrebe. To nije uvijek moguće, pogotovo ako se na putovanje mora zbog posla. No, mnogi ne žele ili ne mogu odgoditi ni odlazak na zimovanje i skijanje, pa se svakako treba dobro pripremiti i na putovanju voziti što sigurnije. To se jednako odnosi na vozače koji zimi putuju kroz Liku i Gorski Kotar, kao i one koji odlaze na skijanje u Alpe.

I zimi je - baš kao i ljeti - sigurnije putovati autocestom nego lokalnim cestama. Zimska služba Hrvatskih autocesta spremna je za zimske uvjete i redovno i brzo obavlja svoj posao, no nekad nije moguće u kratkom roku očistiti sve autoceste dok snijeg pada.
Ako na put gorskim predjelima gdje ovih dana ima snijega baš morate nikako ne krećite bez zimske opreme. 

Zimska oprema - četiri zimske gume (M+S) ili četiri ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače - na kontinentalnim dijelovima autocesta obvezna je do 15. travnja. No, ako nemate namontirane zimske gume kroz Liku i Gorski kotar ovih dana ni ne pomišljajte voziti. 

Osim toga prije kretanja na put informirajte o stanju na autocesti i njezinoj prohodnosti, te da svoju vožnju prilagode uvjetima na autocesti i prometnim znakovima na njoj. Naiđete li tijekom vožnje na ralicu, preporučljivo je voziti iza ralice, a ne ju pretjecati, koliko vam god to zamorno izgledalo. Kod obilnijih padalina na autocesti ralice rade u tzv. baterijskoj formaciji (dvije ralice u jednom smjeru) i nije ih moguće pretjecati. Ne zaboravite održavati siguran razmak od ralice, kao i od svih drugih vozila na autocesti.

Često se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav pothvat riskantan i opasan. Činjenica je da vozači podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni. Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja.

I kad nema padalina tijekom zimskih mjeseci treba posebno paziti, što znači da treba prilagoditi brzinu i opreznije voziti na mostovima i vijaduktima jer se radi o mikroklimatskim zonama i uvijek je moguća nagla promjena vremenskih uvjeta (npr. ledana kiša koja se ledi trenutačno u dodiru s tlom). Stoga ta područja zimska služba stalno preventivno posipava. Ali, oprez, za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, koji se čisti odmah u sljedećem ciklusu.

FOTO Hrvatska je zametena: Snijeg paralizirao dijelove zemlje

1/63

Na nekim je dionicama naših autocesta problem i jak vjetar, baš kao što je to i danas slučaj kada se očekuju udari bure do 185 km/h, a crveni meteoalarm koji označava izuzetno opasno vrijeme na snazi je za Kvarner, Velebitski kanal i područje Srednje Dalmacije.

S obzirom na blizinu Velebita u odnosu na autocestu, nadmorsku visinu i blizinu mora, dionica autoceste A1 od čvora Sv.Rok do čvora Posedarje na autocesti A1 te dionica od tunela Tuhobić do čvora Kikovica na autocesti A6 najugroženije su dionice na koje utječu udari vjetra, najčešće bure. U tim uvjetima, dionica se zatvara za sve ili pojedine skupine vozila. U uvjetima kada je vjetar jak, ali još nisu stečeni uvjeti za zatvaranje dionice, dionicom se prometuje uz ograničenje brzine kretanja vozila. Vozačima se savjetuje savjesna i odgovorna vožnja, odnosno vožnja sukladno uvjetima na cesti i ograničenjima brzine.

VIDEO Zametena Hrvatska: Pogledajte snježne prizore iz Like, Karlovca, Splita...

Komentara 1

OO
Oohootutkalo
11:43 26.12.2024.

Dobri savjeti i korisni za ovo doba godine.Uvjeti na putu su preteski za vozace.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije