U Barceloni smo, sjedištu španjolskog proizvođača automobila Seata koji je dio njemačke VW grupacije, na svjetskoj medijskoj prezentaciji isprobali novi urbani crossover Aronu.
Povišeni automobil dugačak 414 cm nastao na osnovi nove Seat Ibize iznenađuje prostranošću u kabini i prtljažniku koji nudi čak 400 litara korisnog prostora, kao i voznim svojstvima. Arona je zaista zabavna za vožnju i dinamika je unatoč višem položaju ovjesa (15 mm viši od Ibize) skoro na razini kao u nižoj i sportskijoj Ibizi. Dakako, zbog kompaktnih dimenzija Arona se odlično snalazi u gradskim uvjetima, što smo imali prilike testirati u prometnoj špici katalonske metropole u kojoj je ovih dana vrlo neizvjesno zbog težnje Katalonaca za odcjepljenjem od Španjolske.
Kao i većina predstavnika u ovoj trenutno najpoželjnijoj klasi automobila u kojoj se noviteti nižu kao na traci, i Arona nudi dvobojnu karoseriju i mogućnost individualizacije automobila, a sam automobil izgleda vrlo atraktivno.
Arona će biti dostupna sa tri turbobenzinska motora, 1,0 TSI s 95 i 115 KS i novi 1,5 TSI s 150 KS (stići će tijekom iduće godine) te dva dizelaša 1,6 TDI s 95 i 115 KS. U prodaju u Hrvatskoj stiže u siječnu, a početna cijena za model s 95 benzinskih konja i već solidnu Reference opremu (klima-uređaj, bluetooth...) iznosi 119.858 kuna. Automatski DSG mjenjač dostupan je s jačim motorima, a pogon je isključivo na prednje kotače, 4x4 pogona neće biti u ponudi. Realno, za ovakav gradski crossover nije ni potreban.
Prvo sjedamo u snažnijeg benzinca sa 115 KS i 200 Nm okretnog momenta, motor koji nas je već oduševio u redizajniranom Golfu. I u Aroni je sjajan, gotovo nečujan, ali vrlo potentan (9,8 s do stotke, 182 km/h najveća brzina) te uz 6-stupanjski precizni ručni mjenjač čini odličnu kombinaciju za Aronu. U kombinaciji gradskog krkljanca (uz stop/start sustav), otvorene ceste i autoceste, potrošnja nam je bila 7,1 l/100 km. Najviša oprema Exellence (cijena još nije poznata za Hrvatsku) nudi dašak luksuza s velikim vrhunskim 8“ multimedijskim ekranom i klasičnim vrlo ergonomskim kokpitom VW grupe (digitalni virtualni kokpit bit će dostupan 2018.) . Sjedi se komforno, preglednost je vrlo dobra, a prostranost i na stražnjoj klupi iznenađujuće solidna za auto ovih dimenzija.
Dakako, Arona zavisno o paketu opreme i dodatne opreme nudi cijeli niz sigurnosnih sustava poput Front Assista i automatske regulacije razmaka (ACC).
Potom sjedamo u dizelaša sa 115 KS i DSG automatskim mjenjačem s dvije spojke. Primjetno je bučniji i teži u nosu vozila (benzinac oko 1200 kg, dizelaš oko 1300 kg). Nudi klasičan paket kombinacije dizelaša i DSG-a, komfornu i štedljivu vožnju uz dinamiku baziranu na visokom okretnom momentu i tu nema greške. Ali, nama se više svidjela vožnja u uglađenijem benzincu. Pogotovo stoga što je Arona ipak gradski automobil, koji će očekivano više voziti po ubranim područjima u kojem mu je svakako prednost kompaktnost za parkiranje, preglednost i povišena karoserija za lakše penjanje na rubnjake.
Seat je s Aronom svakako pravi takmac sve brojnijoj konkurenciji u B SUV segmentu koju na našem tržištu predvodi najprodavanija Suzuki Vitara, a tome pridonosi i početna cijena od 120.000 kuna.
Pogledajte video Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila!
1.5 cm viši od kutijice Ibize? Vauuu, kakav stroj! Motor od 95 KS, 3 cilindra mlinac za kavu? Ma pravi stroj za vrtnu kosilicu! Šanse nemaju protiv Vitare koja za 120.000 nudi normalni 4 cil. benzinac!