Prvi Seatov SUV Ateca očekivano je najtraženiji s dizelskim 1,6 TDI motorom sa 115 KS, dok je većina još uvijek sumnjičava prema početnom 1,0 TSI turbobenzincu s istovjetnih 115 KS i 200 Nm okretnog momenta. Bespotrebno. Radi se o pravom dragulju downsizinga, koji smo već isprobali u novom Golfu, a sasvim je solidan i u mnogo robusnijoj Ateci u kojoj je uparen s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu prenosi na prednje kotače.
Do stotke Ateca 1,0 TSI stiže za 11 s, dok je maksimalna brzina 183 km/h. U svim režimima vožnje vrlo je ugodan, tih i uglađen, jedino je malo trom ako pri nižim okretajima ostanete u većem stupnju prijenosa dok se ne uključi turbopunjač, ali to se brzo rješava ubacivanjem u nižu brzinu. Tajna poletnosti Atece 1,0 TSI je u masi od svega 1300 kg, prvenstveno zbog malog motora zbog čega je i nos auta lagan pa samim time i bolji u vožnji zavojima.
Potrošnja? Umjerenim tempom izmjerili smo odličnih 7,2 l/100 km, a bitnije se povećava u gradskoj vožnji (oko 8 l/100 km) i ako se konstantno vozi na maksimumu na autocesti (oko 9,5 l/100 km), dok se na otvorenoj cesti može bez problema voziti i sa 6 l/100 km. Sve u svemu, za većinu vozača koji nisu često na autocesti sasvim dovoljna motorizacija.
Atecu smo isprobali s početnom, ali vrlo solidnom opremom Reference (LED dnevna svjetla, front assist uz automatsko kočenje u nuždi, limitator brzine, 5” multimedijski zaslon osjetljiv na dodir, elektronska parkirna kočnica...), koja je pametno dopunjena opcijama vrijednim 10.500 kuna, poput 16” lakometalnih naplataka, rezervnog kotača, sjedala podesivih po visini i lumbalno, crnih krovnih nosača i ručica vrata. Bez doplata cijena iznosi 151.324, a s dodatnom opremom 161.912 kuna, što je vrlo prihvatljivo za prostran automobil dug 436 cm i s prtljažnikom od 510 litara.