Hibrid. Magična riječ, deus ex machina moderne automobilske industrije koji čini nemoguće mogućim? Možda ne u potpunosti, ali smjer je dobar. Kombinacija motora s unutrašnjim izgaranjem i elektromotora nudi velike mogućnosti uštede.
Elektromotor je po potrebi i generator pa kod kotrljanja ili laganog kočenja puni akumulatore i tako spašava dio energije koji bi inače bio nepovratno izgubljen. Ta se energija može iskoristiti u gužvi i gradskom kreni-stani režimu vožnje.
Ili kad je potrebno maksimalno ubrzanje kao pripomoć V6 benzincu obujma tri litre. Jasno, sve se odvija potpuno automatski, a vozač samo pritišće gas i kočnicu.
Ovo je već druga generacija hibridnog Lexusova SUV-a koja je narasla u svim smjerovima pa je sad auto prostraniji od prethodnika. Sprijeda je i prije bilo prostrano, ali straga je sad upravo raskošno.
Moderna tehnologija
Raskoš i inače vlada u kabini u kojoj vrijedi zabilježiti kožom presvučena sjedala koja imaju i grijanje i hlađenje. Tu je i posve novi koncept upravljanja bezbrojnim funkcijama RX-a pomoću kontrolera koji izgleda kao kompjutorski miš.
Može i samo na struju
Kad smo već kod inovacija i moderne tehnike valja spomenuti da je Lexus RX opremljen i aktivnim xenon svjetlima, head-up-displejem (prikazuje brzinu, tempomat i instrukcije navigacije), podesivim zračnim ovjesom i još mnogo čime.
Zapravo, vrlo je blizu istine pretpostavka: ako nešto nije ugrađeno u ovaj Lexus, onda je vrlo velika vjerojatnost da to nije još ni izumljeno.
Konačno, praksa. Lexus RX je, poput svog prethodnika, primarno namijenjen američkom tržištu. Zato je ovjes podešen udobno i nenametljivo, a na tržištu postoje mnogo dinamičniji auti SUV klase od ovog. No, u opuštenoj vožnji RX450h jednostavno briljira. Za kraj, tu je i mogućnost vožnje isključivo na električni pogon i posve nečujno do brzine od 50 km/h, ako to stanje baterija dopušta. Još samo pitanje cijene.
Okruglih 700 tisuća kuna stoji ovaj SUV. Istini za volju, klasična izvedba je dostupnija (517 tisuća kuna) iako ne i dostupna svakom. Uostalom, i budućnost je jednom morala početi, zar ne?