Zanimljiva alternativa

Autoplin: Istražili smo tko sve nudi tvorničku te koliko stoji naknadna ugradnja

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Autoplin: Istražili smo tko sve nudi tvorničku te koliko stoji naknadna ugradnja
11.02.2019.
u 08:10
Još uvijek skupa klasična goriva mnoge vozače usmjeravaju prema upola jeftinijem autoplinu, a ugradnja LPG instalacije ujedno je povoljnija nego ikad do sada
Pogledaj originalni članak

Cijene klasičnih, benzinskih i dizelskih goriva već godinama dodiruju, katkad i premašuju granicu od 10 kuna, što je za posljedicu imalo kontinuiranu privlačnost alternativa poput autoplina. Cijena litre LPG-a (Inin LPG – 4,47 kn/l), naime, još uvijek je uglavnom više nego upola niža od one benzina (Inin Eurosuper 95 – 9,25 kn/l) ili dizela (Inin eurodizel – 9,47 kn/l), što ugradnju i/ili korištenje LPG instalacije čini vrlo primamljivom opcijom za vozače benzinskim motorima pokretanih automobila, posebice ako godišnje prelaze veću kilometražu. Osim što je upola jeftiniji od benzina, autoplin nerijetko služi kao način da vozači anuliraju ionako nešto višu ili visoku potrošnju njihovih Otto-motora.

Posljednjih godina, broj proizvođača automobila koji nude tvorničku ugradnju plinske instalacije sve je manji, a onaj tvrtki koje nude naknadnu ugradnju istih sustava – sve veći.

Tvornička ugradnja autoplina

Jedan od najpoznatijih proizvođača koji na hrvatskom tržištu nude tvorničku ugradnju LPG instalacije jest Opel. Njemačka marka već dugi niz godina raspolaže brojnim modelima s opcijskim LPG-om, ali i kod njih je ta paleta sve manja. Danas, primjerice, Opel nudi tek tri modela s tvorničkim autoplinom – Adam, Corsu i Mokku.

Gradski Adam, među ostalim, nudi se sa standardnom i LPG verzijom 1,4-litrenog benzinca s 87 KS. Potonja “plinska” inačica u kombiniranom prosjeku troši 5,8 l/100 km benzina i 7,4 l/100 km autoplina. Osim toga, raspoloživa je s nekoliko razina opreme (Jam, Unlimited, Glam i Slam), a raspon cijena kreće se od 110.288 do 121.217 kuna. Svaka od izvedbi, drugim riječima, skuplja je za 8535 kuna u odnosu na istovjetnu benzinsku inačicu bez LPG instalacije.

Corsa LPG također dolazi u kombinaciji sa spomenutim 1,4-litrenim motorom, doduše s 90 KS, a dostupna je s paketima opreme Selection, Enjoy, Color Edition i Cosmo te u kombiniranom prosjeku troši 6,1 litru benzina, odnosno 7,8 l/100 km LPG-a. Cijene se kreću od 93.295 do 110.132 kune, što je oko 4500 kuna više u odnosu na istu benzinsku izvedbu bez “plinske” instalacije.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu: u jednom je bio bolji i od Saaba:

Foto: dave_7/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Charles01/Wikimedia Commons
Yugo
Foto: Filip Brala/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: STR - 5123/PIXSELL
Yugo
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Yugo
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Yugo
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Yugo
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Yugo
Foto: Xm2500/Wikimedia Commons
Yugo - Innocenti Koral

Turbobenzinska Mokka s 1,4-litrenim motorom i 140 KS dostupna je s LPG instalacijom te dva paketa opreme (Enjoy i Innovation) i cijenom od 164.846 i 177.600 kuna, koja je čak i nešto niža od istovjetne, usporedive verzije bez autoplina. Mokka LPG ima kombiniranu prosječnu potrošnju benzina od 6,7 l/100 km, a autoplina od 7,7 l/100 km.

Dacia je još jedna marka koja je na hrvatskom tržištu poznata po modelima s tvornički ugrađenom LPG instalacijom. Štoviše, od ukupno sedam dostupnih modela, njih čak pet može se dobiti uz autoplin. Sandero, Logan i Logan MCV nude se u kombinaciji s 0,9-litrenim TCe trocilindrašem s 90 KS i LPG instalacijom, a sva tri modela mogu se kombinirati s Essential ili Comfort paketima opreme te imaju slične kombinirane prosjeke potrošnje benzina (5,8 l/100 km) i autoplina (7,5 l/100 km). Cijene se kreću od 78.900 kuna za Sandero (3500 kuna više u odnosu na 0,9-litrenu verziju bez LPG-a), od 79.400 kuna za Logan i od 84.900 za Logan MCV.

Novi Duster i Dokker, s druge strane, nude tvorničku LPG instalaciju uz 1,6-litreni SCe benzinski motor sa 115, odnosno 102 KS. Duster je pritom “ograničen” samo na Essential opremu te troši 6,8 litara benzina i 8,7 litara LPG-a, a Dokker se može dobiti uz Essential ili Comfort opremu te troši 7,2 l/100 km benzina i 9,1 l/100 km autoplina. Cijene počinju od 107.900 kuna za Duster, odnosno od 103.000 kuna za Dokker.

U oba slučaja, Opelovu i Dacijinu, LPG instalacije potječu od provjerenih i godinama dokazanih proizvođača, a iako većina kupaca neće biti zainteresirana za kupnju “plinskih” verzija navedenih modela, dobro je znati da postoje kao opcije u slučaju da tražite dodatnu uštedu po kilometru vožnje.

Naknadna ugradnja plina

Ono što posljednjih godina brojne vozače usmjerava prema LPG-u ujedno je sve povoljnija cijena naknadne ugradnje instalacije, koja u nekim slučajevima može biti više nego dvostruko niža u odnosu na cijene od prije desetak godina. Ovisno o tome koga slušate, neki će vas mehaničari upozoriti na oprez kod ugradnje povoljnijih instalacija, poput kineskih, ruskih ili turskih, koje navodno nisu na razini talijanskih, poljskih ili nizozemskih sustava, no mnogi korisnici tih jeftinijih instalacija sasvim su zadovoljni njihovim performansama i pouzdanošću.

Brojne tvrtke na hrvatskom tržištu nude naknadnu ugradnju LPG instalacije, a cijene variraju ovisno o tome koliko vaš benzinski automobil ima cilindara i koje Euro norme o dopuštenoj emisiji CO2 udovoljava. Tako, primjerice, cijene povoljnijih instalacija za četverocilindarske modele mogu varirati od samo 4500 do 7500 kuna, za šesterocilindarske od 7000 do 10.000 kuna, a za osmerocilindraše od 8000 do 11.000 kuna.

Isplati li se takva investicija, ovisi o vašim vozačkim navikama, odnosno ponajprije o količini prijeđenih kilometara na godinu, no s obzirom na danas uistinu povoljne cijene instalacija, doduše katkad razmjerno nepoznatih brendova, ne sumnjamo da će mnogi uvidjeti prednost vožnje na LPG.

Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

MT
makan tahi
09:24 11.02.2019.

ako ugrađujete plin, ni slučajno kod likova u mlaki/velikom polju u zg: u običan auto su ugradili i zeznuli iako to rade barem 20 godina, prvo bez računa, drugo nisu stavili termometar pa je zimi prebacivao tek na 85 stupnjeva, za to su mi uzeli 250kn a trebalo je biti u kompletu sa svime i na kraju ovi koji su stavili termometar kažu da je plin krivo složen, ja im kažem da su ga oni ugrađivali-stavili su prevelike brizgaljke pa u leru daje prebogatu smjesu da ju ni trimovi ne mogu smanjiti a kad krenem s mjesta počne trokirati jer je osiromašena, dok se opet ne izregulira- tamo više ni ne prolazim, navodno su nekog lika izprebijali jer se žalio

DU
Deleted user
13:52 11.02.2019.

Gospon novinar, trebali ste se malo dotaknuti i motora u koje je moguće ugraditi plin. Naime, sve je manje atmosferskih benzinaca na tržištu a novi turbo benzinci nisu pogodni za ugradnju, odnosno može se ugraditi ali s određenom potrošnjom benzina, paralelno s plinom. Znači, ostaju stare rage za plinifikaciju ili rijetki preostali novi atmo benzinci.

ML
mlaba16
13:27 11.02.2019.

Vozim na plin, Astru F klasik 1.4 koja je sada stara dvadeset godina. Znači deset godina vozim na plin, bez ikakvih problema, kvarova i servisa plinske instalacije. Sada sam morao napraviti atest spremnika pa sam dao usput zamjeniti filter i menbrane isparivača, prvi put. U vožnji nikad nisam osjetio razliku u snazi.