NA TESTU

Najmanji bavarski crossover manire dijeli s većim modelima

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
BMW X1
17.01.2016.
u 11:00
Iako kupcima modela iz ovog segmenta 4x4 pogon nije presudan, BMW-ov xDrive prilično je poželjan i uz X1 ga svakako preporučujemo
Pogledaj originalni članak

Gotovo svakog dana od uvođenja druge generacije modela X1 na naše tržište u Hrvatskoj se prodaju po dva primjerka BMW-ova malog SUV-a s prednjim pogonom. Dokazuje to, zapravo, više toga, a prvenstveno tezu da je kriza pomela srednji sloj, dok su kupci premium marki i dalje na nogama. No, dokazuje i da naši vozači, poput europskih, jako vole ovaj tip karoserije, da nemaju predrasuda prema BMW-u s prednjim pogonom i da im 4x4 pogon u ovom segmentu nije presudan.

Prvoklasan xDrive

Većina se kupaca, naime, ipak odlučuje za prednji pogon, iako najnovija verzija BMW-ova xDrive inteligentnog sustava za pogon na sve kotače radi besprijekorno te je optimizirana za što učinkovitiju potrošnju goriva. Poboljšani xDrive sustav, ovisno o trenutnoj situaciji pod kotačima, raspoređuje pogon između prednje i stražnje osovine. Uz xDrive, testni primjerak ima sportski automatski mjenjač s ručicama za promjenu stupnja prijenosa iza kola upravljača (obogaćenog i multifunkcijskim tipkama), varijabilno sportsko upravljanje, elektroničku kontrolu amortizera, čitavu paletu sigurnosnih pomagača (pomoć pri vožnji u koloni, pomoć pri parkiranju, stražnja kamera, aktivni tempomat, aktivna regulacija brzine, upozorenje na promjenu voznog traka, upozorenje od naleta na vozilo ispred, upozorenje na pješake...) Zapravo, lakše bi bilo pobrojati što testni primjerak nema. Njegov head up zaslon u vidnom polju vozača, na vjetrobranskom staklu, prikazuje podatke o brzini vožnje, prometnim ograničenjima i upute navigacijskog uređaja. U povišenom sportskom sjedalu presvučenom kožom osjećali smo se odlično, a puni komfor u raskošno uređenom interijeru uživaju i putnici.

Turbodizelaš od 190 konja

S ukupnom dužinom od 443,9 cm novi X1 tek se uvjetno može zvati ‘malim’. Od prethodnika je kraći, ali širi i viši. Stražnja klupa može se pomicati 13 cm naprijed ili natrag, čime je više prostora na raspolaganju putnicima ili prtljazi. Testni X1 pogoni 4-cilindarski TwinPower turbo dizelski motor sa 190 KS i čak 400 Nm okretnog momenta - uglađen, tih i jako agilan. Ovako opremljen X1 užitak je voziti. Na pritisak papučice gasa reagira brzo, snage u svakom režimu vožnje ima i više nego dovoljno. Stotku dostiže za 7,6 sekundi, te postiže maksimalnih 219 km/h. Raskošni BMW X1 xDrive 20d (s dodatnom opremom) stoji 534.172 kune. Početna je cijena za xDrive 20d izvedbu 312.823 kn.

>> BMW za predstavljanje novog modela odabrao Zadar

>> E-klasa zvijezda Detroita, BMW predstavio M2 i X4 M410i

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Olujni
Olujni
12:56 17.01.2016.

40.000-55.000 Eur?! Tih 50-60 kupaca sto mjesecno kupuju ovaj preskupi i istovremeno precijeni model BMW obvezno mora provjeriti FINA da se vidi jesu li im legalni prihodi u skladu sa cijenom ovog auta kao i da li su platili porez na te prihode?!