Već 13 godina provodi se EuroNCAP istraživanje sigurnosti automobila, a provjerili smo kakav je postupak testiranja

Borba za više sigurnosti nikad ne prestaje

Borba za više sigurnosti nikad ne prestaje
26.01.2010.
u 10:39
Domaći se prodavači hvale osvojenim zvjezdicama, a mnogi ne prodaju automobile kakvi su podvrgnuti testiranju, nego opremljene mnogo slabije.
Pogledaj originalni članak

Henry Ford je davno ustvrdio da je najbolji auto na svijetu - novi auto. No, i među novim autima postoje razlike. Jeste li ikad razmišljali o tome koliko je neki auto siguran u slučaju sudara? Kako bi se to utvrdilo, od 1994. postoji EuroNCAP (European New Car Assesment Program - Europski program ocjenjivanja novih automobila), što je ime za neovisno tijelo koje djeluje pri Međunarodnoj automobilističkoj organizaciji (FIA) i u čijem radu sudjeluju vodeći istraživački laboratoriji svijeta.

Prva su testiranja obavljena 1997. U to su doba neke organizacije i časopisi počeli provoditi sustavnija testiranja sigurnosti automobila potaknuti sve većim brojem nesreća sa smrtonosnim ishodom.

Volvu S40 četiri zvjezdice

Ključnu je ulogu u svemu odigrala svjetska automobilistička organizacija FIA i njezin predsjednik Max Mosley (i prvi predsjednik EuroNCAP-a) stavom da je neprihvatljivo da ljudi ginu, ako se to može izbjeći. Prve serije testiranja bile su vrlo bolno i iznimno neugodno iskustvo za većinu proizvođača automobila.



Podsjetimo: 1997. je samo Volvo S40 osvojio tada maksimalnu ocjenu od četiri zvjezdice. Kao bosi po trnju prošli su njemački proizvođači premium brandova: Audi, BMW i Mercedes-Benz. BMW serije 3 (linija E36) dobila je dvije zvjezdice, ali je jedna prekrižena, jer su u bočnom naletu prijetile po život opasne ozljede.

Mercedes-Benz C-klase bio je izrazito loš u čeonom sudaru. Najmanje loš od te trojke bio je Audi A4 s tri zvjezdice, ali i njemu je jedna prekrižena. Razlog je isti kao i kod BMW-a serije 3.

Ubrzo su se stvari stubokom promijenile, a kad je Renault Laguna ostvarila tako dobre rezultate da je uvedena peta zvjezdica, postalo je jasno da sigurnost može biti jako dobar prodajni argument. Otad nas zvjezdice često bombardiraju iz reklama.

Nasumce odabrani

S razvojem automobila razvijala se i metodologija testiranja. Bitno je naglasiti da je auto koji je na testu (konkretan primjerak nekog modela) uvijek nasumce odabran s proizvodne trake kako bi se izbjeglo da proizvođač, u potrazi za boljom ocjenom, posebno prilagodi auto.

Sigurnosna oprema može varirati, a stav je da se testira auto sa sigurnosnim minimumom koji se nudi na tržištima EU.



Tako se zna dogoditi da je auto testiran sa zračnim zavjesama osvojio pet zvjezdica, a u nas ih nudi samo uz doplatu. Tad se ta ocjena na osnovni model ne odnosi, iako će to prodavač najčešće prešutjeti. Također, od prošle godine se (po novoj shemi testiranja) dodatno boduju ESP i uređaj za ograničenje brzine. ESP donosi tri boda ako je ugrađen u barem 90 posto prodanih automobila. U nas najčešće nije u seriji pa je tu potreban oprez pri prihvaćanju ocjena i zvjezdica kao argumenta za kupnju.

POPULARNA INFLUENCERICA

Ella Dvornik o bivšem suprugu: 'Svoj razvod ne doživljavam kao loš san, sigurna sam da ćemo biti prijatelji i svemu se smijati'

- Razvod još traje, ali ne doživljavam ga kao loš san. To je samo jedna faza u životu iz koje učim i idem dalje. Ne smatram to ni greškom. Da moram sve ponoviti, ponovila bih, to su sve bile lekcije i blagoslovi. I mi smo danas ljudi koji jesmo zbog toga. Zahvalna sam na cijelom iskustvu, imamo dvije divne kćerkice i puno lijepih uspomena, a sigurna sam da ćemo u budućnosti biti odlični prijatelji i da ćemo se smijati svemu što se dogodilo - priznala je Ella Dvornik u razgovoru za Večernji list.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.