Volkswagen je predstavio potpuno električan Bulli. Zasad je riječ o konceptu, jer e-Bulli je povijesno vozilo iz 1966. godine opremljeno električnim pogonom iz 2020. Opremljen je komponentama pogonskog sustava najnovijih električnih vozila marke Volkswagen, a temelji se na modelu T1 Samba Bus koji je za ovu priliku opsežno rekonstruiran. Električni Bulli premijerno je trebao biti izložen na događanju Techno Classica 2020., no ono je zbog pandemije koronavirusa odgođeno, pa Volkswagen e-Bulli predstavlja virtualno.
Bokser-motor s četiri cilindra snage 44 KS u modelu e-Bulli zamijenjen je električnim motorom od 83 KS. Električni je motor gotovo dvaput snažniji od bokser-motora. S najvećim okretnim momentom od 212 Nm novi pogonski sustav osigurava dvostruko veću snagu od prvobitnog motora T1 iz 1966. godine (102 Nm). Također, najveći je okretni moment – kao što je tipično za električne motore – odmah dostupan. Još nikada nije postojao „službeni“ model T1 snažan kao e-Bulli.
Snaga se prenosi putem 1-stupanjskog mjenjača. Pogonski je sustav spojen s ručicom mjenjača, u čijem položaju B vozač može mijenjati stupanj rekuperacije, odnosno stupanj povrata energije tijekom kočenja. Model e-Bulli postiže maksimalnih 130 km/h. S originalnim je pogonskim sustavom model T1 mogao postići najveću brzinu od 105 km/h.
Jednako kao i kod bokser-motor modela T1 iz 1966. godine, kombinacija mjenjača i električnog motora integrirana u stražnji dio e-Bullija iz 2020. godine pogoni stražnju osovinu. Litij-ionska baterija zaslužna je za opskrbu električnog motora snagom. Iskoristivi energetski kapacitet baterije iznosi 45 kWh. Prilagođen modelu e-Bulli u suradnji s tvrtkom eClassics, sustav pogonske elektronike u stražnjem dijelu vozila upravlja protokom visokonaponske energije između električnog motora i baterije, a u okviru toga procesa pretvara pohranjenu istosmjernu struju u izmjeničnu. Visokonaponska baterija smještena je centralno u podnici vozila, čime se snižava e-Bullijevo težište te se poboljšavaju njegova vozna svojstva. Baterija se puni preko utičnice za kombinirani sustav punjenja, čime se omogućuje punjenje izmjeničnom ili istosmjernom strujom. Kad se visokonaponska baterija puni na DC mjestima za brzo punjenje sa snagom punjenja do 50 kW, do razine od 80 % napuni se za 40 minuta. Doseg s jednim punim punjenjem baterije iznosi više od 200 kilometara.
Unutrašnjost s osam sjedala kombinira retro elemente s najsuvremenijim rješenjima. Raspored sjedala je nov, kao i ručica automatskog mjenjača i start-stop gumb za električni motor. Podnica je prekrivena punim drvom u optici brodske palube, pa elektrificirani model Samba Bus zrači nautičkom atmosferom. Ovaj je dojam potkrijepljen velikim panoramskim sklopivim krovom. Novi brzinomjer temelji se na originalnom, a dvoznamenkasti zaslon integriran u njega predstavlja poveznicu s današnjim dobom. Ovaj digitalni zaslon u inače analognom brzinomjeru vozaču pruža cijeli niz informacija, uključujući doseg vozila. Niz dodatnih informacija prikazuje se na tabletu integriranom u krovnoj konzoli.
Lisa, 25. w︆︅w︆︅w︆︅.︆︅k︆︅i︆︅s︆︅s︆︅i︆︅a︆︅.︆︅c︆︅l︆︅u︆︅b